Η σημασία του Brand Marketing για την επιχείρησή σου

Branding, Marketing, Brand Marketing: Μιλάμε για την ίδια έννοια ή για τρεις διαφορετικές;

Για να μπορεί μια επιχείρηση να είναι ανταγωνιστική στον ψηφιακό κόσμο, έναν κόσμο υπερφορτωμένο με διαφημίσεις και πληροφορίες, είναι ζωτικής σημασίας να αντιληφθεί τις διαφορές και τις αλληλεπικαλύψεις μεταξύ των τριών παραπάνω εννοιών.

Πως μπορεί να γίνει αυτό; Πάρε μια βαθιά ανάσα και ξεκίνα να διαβάζεις!

Τι είναι το Branding;

Το Branding, με απλά λόγια, είναι αυτό που είσαι: η ταυτότητα, η προσωπικότητα και οι αξίες της επιχείρησής σου. Ένα Brand πρέπει να αντικατοπτρίζει όλα τα παραπάνω σε ό,τι κάνει, από την ανάπτυξη προϊόντων έως τις σχέσεις των εργαζομένων, ακόμα και τη διακόσμηση του γραφείου.

Κάπου εδώ να υπογραμμίσουμε ότι ένα Brand δεν αποτελεί διαδικασία μιας ημέρας. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να ξοδέψουν σημαντικό χρόνο και πόρους για την ανάπτυξη του ή να απευθυνθούν σε εξειδικευμένα γραφεία για να τους βοηθήσουν στη διαδικασία.

“Τα προϊόντα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο αλλά τα Brands δημιουργούνται στο μυαλό”, έλεγε ο Άγγλος συγγραφέας Walter Savage Landor. Το Brand σου, καλλιεργεί αυτό που περιμένουν οι πελάτες σου από εσένα αλλά εκφράζει και την εμπειρία τους όταν αλληλεπιδρούν με την επιχείρηση ή τα προϊόντα σου.

Αυτό θα είναι, λοιπόν, η βάση για όλες τις ενέργειες Marketing και για κάθε τρόπο σύνδεσης με τους πελάτες σου.

Τι είναι το Marketing;

Ενώ το Brand είναι η ταυτότητά σου, το Marketing είναι όλες οι ενέργειες που γίνονται για την επικοινωνία αυτής της ταυτότητας, τη δημιουργία σχέσεων με τους πελάτες και την αύξηση των πωλήσεων. Άλλωστε, όπως είχε πει και η πρώην αντιπρόεδρος της General Electric, Beth Comstock: “δεν μπορείς να πουλήσεις τίποτα, αν δε μπορείς να μιλήσεις για τίποτα”!

Το Marketing αλλάζει και εξελίσσεται συνεχώς, καθώς εμφανίζονται νέα εργαλεία και κανάλια, αλλά προκύπτουν και αλλαγές στις ανάγκες των ανθρώπων. Οι τακτικές και οι καμπάνιες marketing μπορούν και πρέπει να προσαρμόζονται, για τη στόχευση διαφορετικών τμημάτων του κοινού, αλλά ταυτόχρονα, να υποστηρίζουν τις βασικές αξίες και την ταυτότητα του Brand.

Κι αυτό είναι κάτι που δεν αλλάζει ποτέ.

Ο κυρίαρχος στόχος του Brand Marketing για μια σύγχρονη επιχείρηση

Το Brand Marketing είναι μια μακροπρόθεσμη στρατηγική, βασισμένη στην ίδια την ουσία και την αυθεντικότητα της εταιρείας, οπότε θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ένα «μακρύ ταξίδι». Όπως αναφέραμε, ένα Brand δεν χτίζεται από τη μια μέρα στην άλλη.

Όπως χρειάζεται χρόνος για να γνωρίσεις ένα νέο φίλο, έτσι θα χρειαστεί χρόνος για να εξοικειωθούν και οι καταναλωτές με το Brand σου κι επειδή ακριβώς λειτουργεί μακροπρόθεσμα, πρέπει να προσαρμόζεται συνεχώς δοκιμάζοντας νέες τακτικές και μεθόδους.

Ο κορυφαίος στόχος του Brand Marketing παραμένει πάντα η ανάπτυξη της επιχείρησης. Παρόλο που υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το κάνεις και πολλοί στόχοι που μπορεί να θέλεις να επιτύχεις (αύξηση  αναγνωρισιμότητας του Brand, περισσότερες προβολές ενός Branded βίντεο στα Social Media κλπ.), ο τελικός σκοπός του είναι η προβολή της επιχείρησης, η ανάδειξή της στην αγορά και τελικά η ανάπτυξή της.

Έτσι, ενώ μπορεί να φαίνεται μια μεγάλη και ευρεία ενότητα, αποτελεί στην ουσία, μέρος της συνολικής στρατηγικής μιας επιχείρησης και έχει πολύ συγκεκριμένο σκοπό.

Επειδή συνδέεται πολύ στενά με την ταυτότητα και την αυθεντικότητα μιας επιχείρησης, το Brand Marketing είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη εμπιστοσύνης και πιστότητας μεταξύ της επιχείρησης και των καταναλωτών.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο αποτελεί ένα ανεκτίμητο μέρος της συνολικής Marketing στρατηγικής μιας εταιρείας και των «προσπαθειών» της για την απόκτηση και διατήρηση πελατών, ακόμη και αν χρειάζεται χρόνος και ακόμη και αν τα αποτελέσματα δεν είναι άμεσα μετρήσιμα.

Ως στρατηγική, μπορεί να περιλαμβάνει πολλά κανάλια, τύπους καμπάνιας και μια ποικιλία τακτικών για την επίτευξη των στόχων της. Αυτά, με τη σειρά τους, μπορεί να περιλαμβάνουν διαφημίσεις επί πληρωμή, Social Media Marketing, SEO κλπ.

Για να υιοθετηθεί μια σταθερή στρατηγική Brand Marketing θα πρέπει, το ίδιο το Brand, να «χτίσει» μια δυναμική, βασισμένη πάντα σε προηγούμενα αποτελέσματα, ώστε με τον καιρό να αυξήσει την επιρροή του στο κοινό-στόχο.

Πως γίνεται αυτό;

Τα πρώτα βήματα για μια επιτυχημένη στρατηγική Brand Marketing

Βήμα 1: Δημιουργία εταιρικής ταυτότητας

Ο όρος εταιρική ταυτότητα αναφέρεται στον εμπορικό χαρακτήρα ενός οργανισμού. Η εσωτερική και η εξωτερική εταιρική ταυτότητα πρέπει να βρίσκονται σε σύμπνοια. Η εταιρική ταυτότητα στοχεύει στη δημιουργία μιας ξεχωριστής, ιδιαίτερα αναγνωρίσιμης και αυτόνομης παρουσίας του Brand στην αγορά.

Στόχος της, είναι να διασφαλιστεί ότι ένας οργανισμός παρουσιάζεται με συνέπεια στο κοινό και στους εργαζόμενους και διαχωρίζεται σαφώς από τον ανταγωνισμό. Κάθε επικοινωνία ή πληροφορία που δέχεται κάποιος όταν αλληλεπιδρά με ένα Brand, αποτελεί μέρος της εταιρικής ταυτότητας.

Παρόλο που ο σχεδιασμός λογότυπου βρίσκεται «κάτω» από την εταιρική ταυτότητα, ο όρος φτάνει πολύ πέρα ​​από αυτό το “σήμα”, περιλαμβάνοντας στοιχεία όπως γραμματοσειρές, εικονογραφήσεις, χρώματα, φωτογραφίες και motto.

Εκτός από τα παραπάνω, η εταιρική ταυτότητα περιλαμβάνει και όλα τα είδη προσέγγισης της εταιρείας, από το ύφος και τη γλώσσα που χρησιμοποιούνται στις επικοινωνίες με τους πελάτες, μέχρι το στυλ ηγεσίας και τη συμπεριφορά προς την ομάδα.

Βήμα 2: Σχεδιασμός μηνυμάτων για κάθε τμήμα κοινού

Ένα Brand μπορεί να σημαίνει διαφορετικά πράγματα για κάθε άνθρωπο. Για παράδειγμα, μια επιχείρηση βρεφικών ειδών γίνεται διαφορετικά αντιληπτή από τους νέους γονείς σε σχέση με τους νέους παππούδες. Μια στρατηγική Brand Marketing θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τα διάφορα τμήματα κοινού και να βασίζεται στο πως πρέπει να μοιάζουν τα μηνύματά της για καθένα από αυτά, ενώ παράλληλα παραμένει σε ευθυγράμμιση με το συνολικό όραμα και τις αξίες του Brand.

Βήμα 3: Δοκιμή των διαφόρων καναλιών

Αφού προσδιοριστεί το κοινό-στόχος, μπορεί να ξεκινήσει ο πειραματισμός με τα διάφορα κανάλια, ώστε να βρεθεί αυτό που ταιριάζει καλύτερα στην προβολή της επιχείρησης. Ανάλογα με τον προϋπολογισμό και τους στόχους της επιχείρησης, υπάρχουν αρκετές επιλογές που μπορούν να καλύψουν την πρώτη ανάγκη της και να «σηκώσουν» αυτό το στάδιο.

Βήμα 4: Εκτέλεση, δοκιμή και ανάλυση καμπανιών

Αφού έχει γίνει η επιλογή της πλατφόρμας, είναι η στιγμή να δημιουργηθούν οι πρώτες διαφημιστικές καμπάνιες. Οι καμπάνιες αυτές μπορούν (και πρέπει) να παρακολουθούνται στενά και η απόδοσή τους να αναλύεται σε σύγκριση με τους στόχους που έχουν τεθεί και τους δείκτες αναφοράς του κλάδου. Σε αυτό το σημείο, είναι επίσης απαραίτητο να δοκιμαστούν πολλές και διαφορετικές καμπάνιες, ώστε να γίνει κατανοητό τι λειτουργεί και τι όχι.

Βήμα 5: Συνεχής βελτιστοποίηση της διαδικασίας

Όταν δημιουργηθεί μια σαφής εικόνα της απόδοσης μιας καμπάνιας, μπορεί να υιοθετηθεί η διαδικασία προώθησης του Brand. Ωστόσο, η ολιστική άποψη και η εξέταση των επιλογών πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από μια καμπάνια θα εξασφαλίσουν πραγματικά τα βέλτιστα αποτελέσματα.

Πριν από οποιαδήποτε βελτιστοποίηση καναλιού ή καμπάνιας, πρέπει να αποφασιστούν οι βασικοί δείκτες απόδοσης (KPIs) που θα παρακολουθούνται, ώστε να φαίνεται η αποτελεσματικότητά τους. Από πλατφόρμα σε πλατφόρμα αυτά τα KPIs διαφέρουν, ωστόσο θα υπάρχουν πάντα μερικές σταθερές.

Γι’ αυτές τις σταθερές θα μιλήσουμε σε επόμενο άρθρο μας.

Τώρα που έχεις μια πρώτη εικόνα για το τι είναι το Brand Marketing αλλά και για τα οφέλη που μπορεί να εξασφαλίσει στην επιχείρησή σου, μπορείς να ξεκινήσεις να ψηφιοποιείς και να διευρύνεις την παρουσία σου.

Αν δεν έχεις το χρόνο ή σου φαίνεται αρκετά περίπλοκο, μπορείς πάντα να επικοινωνήσεις μαζί μας, ώστε να συζητήσουμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να σε βοηθήσουμε να πετύχεις τους στόχους σου.

Σε κάθε περίπτωση, μην παραλείψεις να κάνεις εγγραφή στο newsletter μας για να λαμβάνεις εύκολα και γρήγορα περιεχόμενο σαν και αυτό!

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Σχετικά Άρθρα

Μόνο ενδιαφέρον περιεχόμενο!

Όπως και εσύ, μισούμε τα spam. Γι’ αυτό σου δίνουμε τον λόγο μας ότι δεν θα σου στέλναμε κάτι που εμείς οι ίδιοι δεν θα το θεωρούσαμε ενδιαφέρον και χρήσιμο. Μια φορά τον μήνα, θα παραλαβάνεις χρήσιμες πηγές και καλές πρακτικές που αφορούν το digital marketing, το e-commerce, το management και πολλά ακόμα ενδιαφέροντα θέματα.

Rocketletter: Το newsletter που έχει στόχο να εμβαθύνεις και να πετύχεις στην νέα ψηφιακή εποχή.

Εγγράψου τώρα και θα σου στείλουμε κατευθείαν: