Το Content Marketing έναν αιώνα πριν: Κάντο όπως η Jell-O

Σου έχουμε μιλήσει πολλάκις για το τι είναι το Content Marketing και για τα οφέλη του.

Σε προηγούμενα άρθρα μας, έχουμε αναφέρει περιπτώσεις ανθρώπων από άλλες δεκαετίες που είχαν όραμα και αντίληψη αλλά και εμπνευσμένων Brands που έχουν καταφέρει να θεσπίσουν ολόκληρες κατηγορίες περιεχομένου, προσαρμόζοντας την Content Marketing στρατηγική τους!

Σήμερα θα εξετάσουμε μια ξεχωριστή περίπτωση Marketing περιεχομένου, καθώς σχετίζεται με έναν κλάδο ταχέως αναπτυσσόμενο και με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Αν αναλογιστείς τις προσωπικές εμπειρίες σου, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το καλό περιεχόμενο που σχετίζεται με τα τρόφιμα, έχει τη δυνατότητα να σου «τραβήξει» την προσοχή. Αυτό συμβαίνει καθώς το Marketing στον κλάδο των τροφίμων λειτουργεί με βάση το ότι ο έρωτας ενός καταναλωτή με το Brand, περνάει από το στομάχι!

Πάρε για παράδειγμα τη Buzzfeed, μια εταιρεία Media και ψυχαγωγίας, που κυκλοφόρησε μια σειρά από βίντεο με τίτλο «Tasty» το 2015 και μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2016 είχε γίνει ο τρίτος λογαριασμός Facebook βίντεο, με την μεγαλύτερη προβολή.

Στην περίπτωση της Buzzfeed, κάθε βίντεο εστιάζει σε δύο χέρια που δημιουργούν ένα γαστρονομικό αριστούργημα, μέσα σε ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και χρησιμοποιώντας απλά υλικά. Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία διασφαλίζει ότι το κοινό της (πάνω από 22 εκατομμύρια ακόλουθοι) δεν θα χάσει το ενδιαφέρον του.

Η Buzzfeed δεν ήταν όμως η πρώτη εταιρεία που κατάφερε να κάνει επιτυχημένες ενέργειες Food Content Marketing.

Οι ευέλικτες τακτικές της Jell-O

Η εταιρεία Jell-O παράγει από το 1987 μια ποικιλία προϊόντων που βασίζονται στη ζελατίνη και αποτελεί το σήμα κατατεθέν της μάρκας Kraft Heinz.

Το 1902, ο ιδιοκτήτης της Jell-O Orator Francis Woodward, αποφάσισε να επενδύσει στην προώθηση της επιχείρησης, προσλαμβάνοντας τον κορυφαίο marketer και brand master της εποχής, William E. Himmelbaugh. Με τη συμβολή του Himmelbaugh, η Jell-O έγινε πρωτοσέλιδο στο Ladies Home Journal, δείχνοντας νοικοκυρές σε όμορφα διαμορφωμένες κουζίνες να δηλώνουν ότι το Jell-O είναι «Το αγαπημένο επιδόρπιο της Αμερικής»!

Εκτός από το περιοδικό, η Jell-O εκτύπωσε και διένειμε πάνω από 15 εκατομμύρια φυλλάδια συνταγών από νοικοκυριό σε νοικοκυριό. Διακεκριμένοι καλλιτέχνες, όπως ο Norman Rockwell πρόσθεσαν την πινελιά τους, με έγχρωμες εικονογραφήσεις, για να κάνουν τη Jell-O μια λέξη συνυφασμένη με το νοικοκυριό.

Το 1904 η εταιρεία παρουσίασε την πρώτη μασκότ της, την τεσσάρων ετών Elizabeth King, κόρη του Franklin King, ενός καλλιτέχνη συνδεδεμένου με το διαφημιστικό γραφείο της Jell-O. Το moto που υιοθέτησε τότε η επιχείρηση ήταν το “Δεν μπορείτε να είστε παιδί χωρίς αυτό.”

Ωστόσο, το πιο σημαντικό βήμα της Jell-O ήταν όταν άρχισε να εκτυπώνει βιβλία συνταγών, με σκοπό να «δώσουν φως» σε εκατοντάδες δημιουργικούς τρόπους, που οι νοικοκυρές θα μπορούσαν σε σχεδόν κάθε γεύμα τους να χρησιμοποιούν το Jell-O!

Αρκετά χρόνια αργότερα, το 1923, η εταιρεία συγχωνεύτηκε με την σημερινή The Kraft Heinz Company ενώ από το 1927 και έπειτα η Jell-O πειραματίστηκε με προϊόντα που είχαν ως βάση τη σοκολάτα, την Coca Cola, το ρούμι, ακόμα και αλμυρές γεύσεις όπως σέλινο!

Τελικά, η εταιρεία κυκλοφόρησε ένα βιβλίο μαγειρικής το 1961 που ονομάζεται «Joys of Jell-O», με πάνω από 250 συνταγές. Αξίζει να σημειωθεί ότι μια ολόκληρη ενότητα του βιβλίου βασίστηκε στις αλμυρές γεύσεις.

Στα τέλη της δεκαετίας του ’70, οι πωλήσεις του Jell-O άρχισαν να «πέφτουν». Η ιδέα της γρήγορης σαλάτας έδωσε τη θέση της στην τάση της υγιεινής διατροφής, με φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Έτσι, η Jell-O αναγκάστηκε να «σκάψει» βαθιά στα παλιά βιβλία μαγειρικής για να βρει έναν τρόπο να αντιστρέψει την πτώση!

Ωστόσο, η εταιρεία αντί να στραφεί στην υγιεινή διατροφή, επανέφερε μια συνταγή για πιο συμπυκνωμένο ζελέ (ονομάστηκε Jell-O Jigglers), με σκοπό να μπορούν τα μικρά παιδιά να κόψουν και να απολαύσουν μόνα τους το προϊόν.

Το αποτέλεσμα;

Το Jell-O Jigglers προωθήθηκε σε όλα τα μέσα της εποχής και τελικά κατάφερε να ανεβάσει τις πωλήσεις κατά 47% τους πρώτους κιόλας μήνες κυκλοφορίας του προϊόντος! 

Υιοθέτησε τη μακροπρόθεσμη στρατηγική της Jell-O

Σήμερα, το Jell-O μπορεί να μην είναι το «αγαπημένο επιδόρπιο της Αμερικής», αλλά εξακολουθεί να έχει μεγάλη ζήτηση. Η εταιρεία συνεχίζει να επαναχρησιμοποιεί τις παλιές συνταγές και να δημιουργεί νέες.

Παράλληλα, η Jell-O αφουγκράστηκε την εποχή και «έβαλε στο παιχνίδι» τα Social Media, διαθέτοντας συνταγές που δημιουργούνται από χρήστες του Instagram, ενώ διατηρεί ισχυρή παρουσία στο Facebook με 800.000 ακολούθους.

Κι αν μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε κάποιες ενέργειες από αυτή την εταιρεία και να σου προτείνουμε να τις χρησιμοποιήσεις, αυτές θα ήταν οι εξής:

·  Εκπαίδευσε το κοινό σου με χρήσιμο & ενδιαφέρον περιεχόμενο. 

Οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να σε εμπιστευτούν εάν σε βλέπουν ως εμπειρογνώμονα του κλάδου. Το περιεχόμενο που δημοσιεύεις επηρεάζει τις μετατροπές και άρα τις πωλήσεις σου. Τα βιβλία συνταγών της Jell-O βοήθησαν τις νοικοκυρές όχι μόνο να διερευνήσουν τις δυνατότητες του προϊόντος, αλλά ενίσχυσαν παράλληλα τη θέση του στην κουζίνα.

· Μην φοβάσαι να εξερευνήσεις νέα και μη παραδοσιακά κανάλια

Η αξιοποίηση των διαθέσιμων καναλιών προσφέρει πολλά οφέλη σε μια επιχείρηση, καθώς της επιτρέπει να προσεγγίσει το κοινό της και να κερδίσει την προσοχή περισσότερων δυνητικών πελατών. Η Jell-O ξεκίνησε στα έντυπα μέσα ενημέρωσης, αλλά επεκτάθηκε στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση, ενώ και οι δύο τεχνολογίες ήταν στα πρώτα τους χρόνια.

· Σκέψου μακροπρόθεσμα και αφουγκράσου τη στιγμή. 

Η εφαρμογή νέων τακτικών στην επιχείρησή σου, χωρίς προϋπολογισμένο χρόνο για δοκιμές και τροποποιήσεις, είναι σαν να ρίχνεις μια τυχαία ζαριά. Το να θέτεις μακροπρόθεσμους στόχους που σου επιτρέπουν να παρακολουθείς τα αποτελέσματα και να κάνεις τις απαραίτητες προσαρμογές, σου επιτρέπει να έχεις γρήγορα αντανακλαστικά στις αλλαγές. Η Jell-O μετέτρεψε ένα πακέτο γλυκιάς σκόνης σε επιδόρπιο που υπάρχει για πάνω από έναν αιώνα. Στην πορεία, διαμόρφωσε τη στρατηγική της με βάση τις τάσεις της εποχής.

Αν σου άρεσε αυτό το άρθρο και θέλεις να ενημερώνεσαι για όλα όσα ανεβάζουμε, μπορείς να γραφτείς στο newsletter μας και να παραλαμβάνεις το περιεχόμενο κατευθείαν στο email σου.

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Σχετικά Άρθρα

Μόνο ενδιαφέρον περιεχόμενο!

Όπως και εσύ, μισούμε τα spam. Γι’ αυτό σου δίνουμε τον λόγο μας ότι δεν θα σου στέλναμε κάτι που εμείς οι ίδιοι δεν θα το θεωρούσαμε ενδιαφέρον και χρήσιμο. Μια φορά τον μήνα, θα παραλαβάνεις χρήσιμες πηγές και καλές πρακτικές που αφορούν το digital marketing, το e-commerce, το management και πολλά ακόμα ενδιαφέροντα θέματα.

Κατέβασε τώρα τον οδηγό ΔΩΡΕΑΝ και μάθε ποιους δείκτες πρέπει να παρακολουθείς για να αξιολογήσεις τις online ενέργειές σου!

Rocketletter: Το newsletter που έχει στόχο να εμβαθύνεις και να πετύχεις στην νέα ψηφιακή εποχή.

Εγγράψου τώρα και θα σου στείλουμε κατευθείαν: