7 βιβλία Marketing που μας άλλαξαν τη ζωή

Μπορεί οι υπηρεσίες marketing να είναι η δουλειά μας, ωστόσο η επιλογή μας να ασχοληθούμε με αυτό κάθε άλλο παρά τυχαία είναι!

Ακόμα και για τους πιο ταλαντούχους marketers, η φυσική «διαίσθηση» δεν είναι αρκετή.

Το marketing, ιδιαίτερα στην ψηφιακή εποχή, αλλάζει συνεχώς. Η τακτική που λειτούργησε πριν από έξι μήνες είναι ήδη παλιά και πιθανότατα έχει αντικατασταθεί από μια νεότερη.

Για να είσαι, λοιπόν, καλός στο marketing και να βρίσκεσαι ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές σου, θα πρέπει να έχεις την πηγαία όρεξη της συνεχούς μάθησης!

Άνθρωποι που ήθελαν να ξεχωρίσουν στον κλάδο, βρέθηκαν στα παπούτσια μας κάποτε και τουλάχιστον ένας από αυτούς έχει βρει μια καλύτερη λύση σε ένα πρόβλημα! Ευτυχώς όμως, πολλοί από τους καλύτερους marketers στον κόσμο έχουν καταγράψει τις εμπειρίες τους, μετά από δοκιμές και αρκετή μελέτη.

Αυτή τη φορά, είμαστε εδώ για να σου παραθέσουμε μια λίστα 7 βιβλίων marketing που άλλαξαν τη δική μας ζωή και φιλοσοφία, μας βοήθησαν να αποφύγουμε λάθη και μας έδειξαν το δρόμο προς την επιτυχία σε πολλές περιπτώσεις.

Τι λες; Είσαι έτοιμος/η να ξεκινήσουμε;

Marketing 5.0: Technology for Humanity (Philip Kotler)

Ο Philip Kotler ή, όπως πολύ συχνά τον αποκαλούν, ο «πατέρας του Marketing», ξεκίνησε να διδάσκει marketing το 1962 υποστηρίζοντας θερμά ότι αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των οικονομικών, καθώς θεωρούσε ότι η ζήτηση επηρεάζεται όχι μόνο από την τιμή αλλά και από τη διαφήμιση.

Στο βιβλίο του «Marketing 5.0: Technology for Humanity», εξηγεί πώς οι marketers μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία για να καλύψουν τις ανάγκες των πελατών άλλά και να ξεχωρίσουν έναντι του ανταγωνισμού.

Ο Kotler υποστηρίζει ότι η τεχνολογία μπορεί και πρέπει να αξιοποιηθεί για το καλό της ανθρωπότητας. Το Marketing 5.0, εξ ορισμού, είναι η εφαρμογή τεχνολογιών όπως Τεχνητή Νοημοσύνη, Νευρο-γλωσσικός Προγραμματισμός (NLP), Ρομποτική, Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR), Εικονική Πραγματικότητα (VR), IoT και Blockchain στη συμπεριφορική αλλαγή των καταναλωτών λόγω των γεγονότων της τελευταίας 10ετίας.

Ogilvy on Advertising (David Ogilvy) 

Ένας από τους κορυφαίους διαφημιστές όλων των εποχών, ο David Ogilvy, στο βιβλίο του «Ogilvy on Advertising» καταγράφει έναν αριθμό εύχρηστων κανόνων που πραγματικά αξίζει να μάθεις.

Σου παραθέτουμε περιληπτικά μερικά από τα πιο σημαντικά σημεία-συμβουλές του:

Δεν λειτουργούν όλες οι διαφημίσεις

Σπάνια θα δεις μια εταιρεία να αναφέρεται στις αποτυχίες της. Κι όμως, αυτό είναι κάτι που κατά τον Ogilvy θα βοηθούσε στην αξιοπιστία του Brand.

Γνώρισε το προϊόν σου, γνώρισε τους πελάτες σου

Η διαφήμιση δε θα πρέπει να βασίζεται στο ένστικτο. Ο Ogilvy συνειδητοποίησε ότι οι δοκιμές είναι σημαντικές και θα πρέπει να επενδύσεις χρόνο για να καταλάβεις τη βιομηχανία του marketing από τη ρίζα της, πριν επενδύσεις χρήματά σου.

Η τοποθέτηση είναι το κλειδί

Ποια ανάγκη καλύπτει το προϊόν σου και σε ποιόν; Θα πρέπει να απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις πριν ξεκινήσεις να το προωθείς.

Η εικόνα επωνυμίας είναι το κλειδί

Η εικόνα σημαίνει προσωπικότητα και μέσω αυτής συνδέονται οι άνθρωποι με τα Brands. Ποιότητα, τιμή και αποφυγή του λογικού επιχειρήματος είναι συνιστώσες που έχει λάβει υπόψη του στο βιβλίο.

Μια μεγάλη ιδέα είναι αναγκαία

Χωρίς μια μεγάλη ιδέα, δεν θα τραβήξεις ποτέ την προσοχή και σίγουρα δεν θα αλλάξεις καμία αγοραστική συμπεριφορά.

Αν τα παραπάνω σου φάνηκαν ενδιαφέροντα, σου δεσμευόμαστε ότι θα βρεις πολλές ακόμα χρήσιμες συμβουλές στο βιβλίο. Αξίζει να το έχεις στη συλλογή σου.

Building a Brand Story (Donald Miller)

Στo βιβλίο «Building a Brand Story», του συγγραφέα και προέδρου της εταιρείας StoryBrand Donald Miller, χρησιμοποιείται μια φόρμουλα που αποσκοπεί στο να βοηθήσει τις εταιρείες και τους ηγέτες τους να μάθουν πόσο σημαντικό είναι να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών.

Ο Miller χωρίζει το βιβλίο σε τρεις ενότητες:

Το πρώτο μέρος θέτει το γιατί το μεγαλύτερο μέρος του marketing πέφτει «σε κωφά αυτιά», σε μια περίοδο υπερβολικού θορύβου που βομβαρδίζει τους υποψήφιους πελάτες με εξαιρετικά μηνύματα, που όμως δεν αντηχούν.

Στο δεύτερο μέρος, ο συγγραφέας εκθέτει το πλαίσιο του StoryBrand BrandScript, περιγράφοντας λεπτομερώς καθένα από τα επτά στοιχεία μιας επιτυχημένης ιστορίας πελατών και πώς δένουν μαζί.

Τέλος, το τρίτο μέρος, σε καθοδηγεί στη διαδικασία υλοποίησης για τη δημιουργία του δικού σου StoryBrand BrandScript, αλλά και την ενσωμάτωσή του σε όλα τα κανάλια marketing, ώστε το μήνυμά σου να είναι τόσο σαφές και συνεπές που να προσελκύει και ταυτόχρονα να διατηρεί τους πελάτες.

This Is Marketing: You Can’t Be Seen Until You Learn to See (Seth Godin)

Τα τελευταία χρόνια, ο Seth Godin έχει διδάξει και εμπνεύσει εκατομμύρια επιχειρηματίες, εμπόρους, ηγέτες μέσω του blog, των διαδικτυακών μαθημάτων, διαλέξεων και βιβλίων του.

Στο «This Is Marketing: You Can’t Be Seen Until You Learn to See», παραθέτει την άποψή του ότι οι μεγάλοι marketers δεν χρησιμοποιούν τους καταναλωτές για να λύσουν το πρόβλημα της εταιρείας τους, χρησιμοποιούν το marketing για την επίλυση προβλημάτων των καταναλωτών.

Ο Godin πιστεύει ότι οι σωστοί marketers δεν κάνουν μόνο θόρυβο αλλά τον κόσμο καλύτερο και ότι το πραγματικά ισχυρό marketing βασίζεται στην ενσυναίσθηση, τη γενναιοδωρία και τη συναισθηματική εργασία.

Ένα βιβλίο που δεν θα σου δώσει «τυπικές συμβουλές» αλλά πιο βαθιά νοήματα, που θα χτίσουν τη φιλοσοφία και την κουλτούρα σου.

The 1-Page Marketing Plan (Allan Dib)

Σε αυτό το βίβλιο, ο συγγραφέας και σύμβουλος marketing Allan Dib, καταγράφει μερικούς τρόπους δημιουργίας ενός γρήγορου και απλού marketing plan. Είναι στην ουσία, μια σελίδα χωρισμένη σε εννέα τετράγωνα, με κάθε κεφάλαιο να αναλύει το αντίστοιχο τετράγωνο.

Ο Dib συνοψίζει την έννοια του marketing ως τον «ταχύτερο δρόμο» για να βγάλεις χρήματα, υποστηρίζοντας ότι εάν δεν δημιούργησες μια επιχείρηση για να βγάλεις χρήματα, ή ψεύδεσαι ή κάνεις απλά ένα χόμπι.

Χρησιμοποιώντας την αρχή του Pareto, ο Dib πιστεύει ότι το πρακτικό, απλό στη χρήση έγγραφο που δίνει μέσω του βιβλίου, θα απαιτήσει το 4% της προσπάθειας marketing για τη δημιουργία 60% των επιχειρηματικών αποτελεσμάτων σου. Όπως αναφέρει, στο τέλος της ημέρας, ο καλύτερος marketer κερδίζει.

Τέλος, τονίζει ότι ορισμένες εταιρείες επικεντρώνονται στη δημιουργία του καλύτερου προϊόντος/υπηρεσίας και αυτό αποτελεί από μόνο του ένα εξαιρετικό εργαλείο διατήρησης πελατών. Αλλά πριν από αυτό, θα πρέπει να σκεφτείς το πως θα αποκτήσεις πελάτες!

Κάπου εδώ, θα σου ευχηθούμε καλή ανάγνωση.

Μην ξεχνάς ότι αυτή η λίστα σκοπεύουμε να μεγαλώσει κι άλλο, αφού η μάθηση δεν σταματά ποτέ. Το μόνο που έχεις να κάνεις, είναι να είσαι σε εγρήγορση για τα νέα μέλη που θα προστεθούν!

Αν σου ανοίξαμε την όρεξη για περισσότερη γνώση, μπορείς να λαμβάνεις λίστες σαν και αυτή απευθείας στο email σου, με την εγγραφή σου στο newsletter μας.

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Σχετικά Άρθρα

Μόνο ενδιαφέρον περιεχόμενο!

Όπως και εσύ, μισούμε τα spam. Γι’ αυτό σου δίνουμε τον λόγο μας ότι δεν θα σου στέλναμε κάτι που εμείς οι ίδιοι δεν θα το θεωρούσαμε ενδιαφέρον και χρήσιμο. Μια φορά τον μήνα, θα παραλαβάνεις χρήσιμες πηγές και καλές πρακτικές που αφορούν το digital marketing, το e-commerce, το management και πολλά ακόμα ενδιαφέροντα θέματα.

Rocketletter: Το newsletter που έχει στόχο να εμβαθύνεις και να πετύχεις στην νέα ψηφιακή εποχή.

Εγγράψου τώρα και θα σου στείλουμε κατευθείαν: