Digital Advertising: τι είναι η ψηφιακή διαφήμιση και γιατί τη χρειάζεσαι

Σήμερα, οι επιχειρήσεις παγκοσμίως ξοδεύουν περισσότερα από 400 δισεκατομμύρια δολάρια σε ψηφιακή διαφήμιση (Digital Advertising) κάθε χρόνο. Αυτός ο αριθμός συνεχίζει να αυξάνεται, λόγω της εντυπωσιακής απόδοσης επένδυσης (ROI) που δημιουργείται από τις ψηφιακές διαφημίσεις.

Τι είναι όμως η ψηφιακή διαφήμιση;

Η έννοια του Digital Advertising

Η ψηφιακή διαφήμιση, με απλά λόγια, είναι η επικοινωνία που πραγματοποιεί μια εταιρεία για να διαφημίσει και να προωθήσει το εμπορικό σήμα, το προϊόν ή την υπηρεσία της, χρησιμοποιώντας διάφορες πλατφόρμες και ψηφιακά κανάλια.

Αποτελείται από ενέργειες στις μηχανές αναζήτησης, σελίδες Social Media, blogs, εφαρμογές ή οποιασδήποτε άλλης μορφής επαφή που γίνεται μέσω του Internet.

Με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, οι επιλογές που προκύπτουν ώστε να μπορούν οι επιχειρήσεις να επικοινωνούν με την αγορά και φυσικά με το κοινό τους, γίνονται όλο και περισσότερες. Με αυτόν τον τρόπο, ό,τι γίνεται χρησιμοποιώντας ψηφιακές πλατφόρμες και πόρους μπορεί να θεωρηθεί ψηφιακή διαφήμιση. Ο κύριος στόχος είναι να είσαι παρών ακριβώς εκεί που βρίσκεται το κοινό.

Βλέπεις, εάν 4 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν τα smartphone τους για να συνδεθούν στο Internet, η επιχείρησή σου πρέπει να είναι παρούσα στο εκεί που βρίσκεται το κοινό-στόχος σου, ενισχύοντας έτσι τη συνάφεια και την αναγνωρισιμότητα του Brand.

Τα οφέλη της ψηφιακής διαφήμισης και οι διαφορές της με την παραδοσιακή

Το Digital Advertising κερδίζει έδαφος κάθε χρόνο, χάρη στα εξαιρετικά αποτελέσματα που παρέχει σε κάθε επιχείρηση που καταφέρνει να δημιουργήσει καμπάνιες για το Brand της, χρησιμοποιώντας μηχανές αναζήτησης (Google, Bing κλπ) ή Social Media (Facebook, Instagram, TikTok κλπ).

Η παραδοσιακή διαφήμιση, από την άλλη, σταδιακά τείνει να εξελίσσεται για να προσαρμοστεί στον νέο ψηφιακό τρόπο ζωής. Τα τηλεοπτικά κανάλια και οι πάροχοι καλωδιακής τηλεόρασης, έχουν δει πώς οι αριθμοί αξιολόγησης έχουν μειωθεί αρκετά τα τελευταία 5 χρόνια, χάρη στην επιτυχία συνδρομητικών πλατφορμών όπως το Amazon Prime, το Netflix και το Disney +.

Σύμφωνα με την Leichtman Research Group, μόνο το 2018, οι πάροχοι καλωδιακής τηλεόρασης στις ΗΠΑ έχασαν περίπου 1 εκατομμύριο χρήστες. Το 2013, το 86% των νοικοκυριών των ΗΠΑ χρησιμοποιούσε καλωδιακή υπηρεσία ώσπου, μέχρι το τέλος του 2018, ο αριθμός μειώθηκε στο 78% δηλαδή σχεδόν 10%, σε λιγότερο από μια δεκαετία.

Διαβάζοντας τους αριθμούς, δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις γιατί οι εταιρείες που χρησιμοποιούσαν την παραδοσιακή διαφήμιση (τηλεόραση, ραδιόφωνο και τύπο), έσπευσαν να αναδιαρθρώσουν τον τρόπο που προσεγγίζουν νέους πελάτες.

Αλλά πέρα από τα γνωστά Social Media και το χαμηλό κόστος που απαιτεί μια digital καμπάνια, τι κάνει την ψηφιακή διαφήμιση τόσο επιτυχημένη;

Η απάντηση είναι σχετικά απλή. Η ψηφιακή διαφήμιση είναι ιδιαίτερα στοχευμένη, πράγμα που την κάνει έναν αποτελεσματικό τρόπο για να αντιστοιχιστεί η διαφήμιση του Brand με τον ιδανικό πελάτη του. Στην παραδοσιακή διαφήμιση, εκ του αντιθέτου, οι επιχειρήσεις «αγοράζουν χώρο» σε συγκεκριμένη ώρα στην τηλεόραση ή το ραδιόφωνο και εμφανίζονται σε όσους παρακολουθούν. Ωστόσο, δεν έχουν τον έλεγχο του ποιος βλέπει αυτή τη διαφήμιση.

Άρα η πρώτη απάντηση, αυθόρμητα εκπροσωπείται από μία και μόνο λέξη: Στόχευση!

Ένα ακόμα όφελος, που διαφοροποιεί την ψηφιακή διαφήμιση από το παραδοσιακό μοντέλο, είναι η δυνατότητα παρακολούθησης των ενεργειών σε πραγματικό χρόνο. Ενώ στα φυσικά μέσα πρέπει να περιμένεις μια ορισμένη περίοδο για να μάθεις εάν η ενέργεια που έκανες λειτούργησε ή όχι (αν και οι δείκτες αξιολόγησης δεν είναι πάντα ακριβείς), η ψηφιακή διαφήμιση διευκολύνει κατά πολύ τον έλεγχο.

Πόσοι επισκέπτες κατευθύνθηκαν στη σελίδα σου μέσω μιας στρατηγικής SEO, σε μια δεδομένη περίοδο; Ήταν όπως υπολόγιζες; Αν όχι, μπορείς να κάνεις αμέσως τις αλλαγές που θέλεις, για να αυξήσεις την ακρίβεια και την αποτελεσματικότητα των ενεργειών σου.

Οι τύποι του Digital Advertising

Υπάρχουν 8 κύριοι τύποι ψηφιακών διαφημίσεων, πολλοί από τους οποίους επικαλύπτονται στα χαρακτηριστικά τους ή μπορούν ακόμη και να χρησιμοποιηθούν ως συμπληρωματικοί.

Ας γνωρίσουμε τους πιο βασικούς:

Διαφημίσεις προβολής (Display Ads)

Η διαφήμιση προβολής είναι μια βασική μορφή ψηφιακής διαφήμισης και αποτελείται κυρίως από εικόνα και κείμενο. Συνήθως εμφανίζεται σε ιστοσελίδες και blogs ως banner ή αναδυόμενη. Το κύριο χαρακτηριστικό αυτής της μορφής διαφήμισης, είναι ότι δεν εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης, συνήθως μοιάζει προσιτή και απλή, ενώ στοχεύει σε συγκεκριμένο κοινό και χρεώνεται με βάση τις προβολές.

Διαφημίσεις αναζήτησης (Search Ads)

Η διαφήμιση αναζήτησης, αν γίνει σωστά, είναι από τις πιο αποτελεσματικές. Βασίζεται στη ρητή ανάγκη των χρηστών και όχι απλώς σε πληροφορίες που υποθέτεις, σχετικά με το τι μπορεί να θέλουν. Κάτι τέτοιο, όπως καταλαβαίνεις, αυξάνει την πιθανότητα click στη διαφήμιση και μετατροπής.

Η Google είναι ο κορυφαίος πάροχος διαφημίσεων αναζήτησης στον κόσμο. Η υπηρεσία Google Ads επιτρέπει στις επιχειρήσεις που προσφέρουν προϊόντα ή υπηρεσίες, να πληρώνουν για τις διαφημίσεις τους με βάση τις αναζητήσεις των χρηστών.

Διαφημίσεις στα Κοινωνικά Μέσα Δικτύωσης (Social Media Ads)

Οι διαφημίσεις στα μέσα Social Media είναι ένας από τους πιο γρήγορους και αποτελεσματικούς τρόπους για να συνδεθείς με το κοινό-στόχο σου. Αυτές οι «μικρές» αλλά ισχυρές διαφημίσεις χρησιμοποιούν όλα τα δεδομένα που μοιράζονται με τη συγκατάθεσή τους οι χρήστες στα Social Media για να προσφέρουν εξαιρετικά εξατομικευμένο και σχετικό περιεχόμενο, το οποίο τελικά διευρύνει τις ευκαιρίες μετατροπής και εμφανίζει το Brand σε περισσότερους δυνητικούς πελάτες.

Διαφημίσεις Αγορών Google (Google Shopping Ads)

Τα Google Shopping Ads είναι ένα νέος – για την ελληνική αγορά – τρόπος διαφήμισης που έχει λανσάρει η Google και στο εξωτερικό χρησιμοποιείται (εδώ και χρόνια) με μεγάλη απήχηση. Για όποιον πουλάει καταναλωτικά αγαθά online, οι διαφημίσεις Google Shopping αποτελούν μία από τις πιο κερδοφόρες ευκαιρίες, καθώς προβάλλουν προϊόντα και αγαθά έτοιμα προς άμεση πώληση, με τους χρήστες να χρειάζεται να κάνουν μόνο μια απλή αναζήτηση.

Η διαφήμιση αποτελεί μια αναγκαία λύση για την επιχείρησή σου

Αφού διάβασες λοιπόν όλα τα παραπάνω, αντιλαμβάνεσαι πόσο απαραίτητη είναι η ψηφιακή διαφήμιση για όλα τα είδη επιχειρήσεων και πως βοηθά στην ανάπτυξη και την επιτυχία τους.

Να μην ξεχνάς ότι, κατά πάσα πιθανότητα, ο ανταγωνιστής σου έχει ήδη λάβει υπόψη όσα σου λέμε. Χωρίς υπενθύμιση, η αγορά-στόχος σου ενδέχεται να χάσει το ενδιαφέρον της για το Brand σου και χωρίς ενέργειες οι δυνητικοί πελάτες σου μάλλον δεν θα σε μάθουν ποτέ.

Όσο νωρίτερα ξεκινήσεις να επενδύεις στο Digital Advertising, τόσο πιο γρήγορα θα λάβεις τα πρώτα καλά αποτελέσματά σου. Έχε υπόψη σου ότι δεν είναι ανάγκη να ξεκινήσεις με ένα υπέρογκο ποσό, αλλά με κάτι βιώσιμο ώστε να καταφέρεις να κάνεις όσα test χρειάζεσαι, μέχρι να καταλήξεις στην καμπάνια και το είδος που λειτουργεί για σένα.

Αν δεν έχεις χρόνο ή χρειάζεσαι κάποιον να σε βοηθήσει, είμαστε στη διάθεσή σου για μια δωρεάν συνάντηση, ώστε να συζητήσουμε όλους τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να αποδώσει η ψηφιακή διαφήμιση για την επιχείρησή σου.

Σε κάθε περίπτωση, μην παραλείψεις να εγγραφείς στο newsletter μας, για να λαμβάνεις παρόμοια άρθρα που θα σε βοηθήσουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό σου.

Share:

Facebook
LinkedIn

Περιεχόμενα Άρθρου

Σχετικά Άρθρα

“Μετάβαση στην καινοτομική, εξωστρεφή και έξυπνη εξειδίκευση στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας”

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε υφιστάμενες πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρ​ήσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων:από 22/1/2024 έως 22/5/2024 Σκοπός Σκοπός και στόχος

Προκήρυξη Δράσης«Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων»

UPDATE:  Δημοσιεύτηκε η Δράση «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» Ηλεκτρονική Υποβολή Αιτήσεων:18/12/2023 – 29/02/2024 στις 15:00 Σκοπός Η δράση που αναμένεται και

Μόνο ενδιαφέρον περιεχόμενο!

Όπως και εσύ, μισούμε τα spam. Γι’ αυτό σου δίνουμε τον λόγο μας ότι δεν θα σου στέλναμε κάτι που εμείς οι ίδιοι δεν θα το θεωρούσαμε ενδιαφέρον και χρήσιμο. Μια φορά τον μήνα, θα παραλαβάνεις χρήσιμες πηγές και καλές πρακτικές που αφορούν το digital marketing, το e-commerce, το management και πολλά ακόμα ενδιαφέροντα θέματα.