Email Marketing: Πως να ξεκινήσεις & ποιά τα οφέλη του

Αν τώρα ξεκινάς να σχεδιάζεις την Digital Marketing στρατηγική σου και δεν γνωρίζεις τι είναι το Email Marketing, αυτό το άρθρο γράφτηκε για σένα. Ο σκοπός του άρθρου είναι να αποκτήσεις μια πρώτη εικόνα των βασικών στοιχείων του, που θα ωφελησει την εταιρία σου, καθώς και μερικές συμβουλές για να ξεκινήσεις την πρώτη Email Marketing εκστρατεία σου.

Το Email Marketing είναι ένα τα πιο σημαντικά κανάλια επικοινωνίας μιας σύγχρονης Digital Marketing στρατηγικής. Άλλωστε το email μας, αποτελεί το “διαβατήριο” για κάθε χρήστη που θέλει να κάνει οτιδήποτε στο internet. Από την δημιουργία ενός προσωπικού λογαριασμού στα social media ή την εγγραφή σε ένα newsletter, έως την διεκπεραίωση μιας online αγοράς ή τραπεζικής συναλλαγής, το email είναι το στοιχείο βάση του οποίου ταυτοποιούμαστε και συνεπώς “υπάρχουμε” με την ψηφιακή έννοια του όρου.

Όμως εκτός των διεκπεραιωτικών αναγκών, το email αποτελεί ένα εξαιρετικό μέσο για να μένεις σε επικοινωνία με τους υπάρχοντες ή υποψήφιους πελάτες σου, καθώς και όλους τους ανθρώπους που έχουν εγγραφεί στο newsletter του website σου για να λαμβάνουν νέα, προσφορές και χρήσιμο υλικό από την εταιρία σου.

Και αν το αξιοποιήσεις σωστά στην marketing στρατηγική σου, τότε μπορεί να μετατραπεί σε ένα εξαιρετικό εργαλείο ενδυνάμωσης της σχέσης σου με το κοινό που απευθύνεσαι αλλά και ανάπτυξης των πωλήσεών σου.

Τι είναι το Email Marketing και ποιά η ιστορία του

Το email ως τεχνολογία δημιουργήθηκε πολλά χρόνια πριν επινοήσουμε το internet όπως το γνωρίζουμε σήμερα. 

Μάλιστα το πρώτο email εκστρατείας marketing στάλθηκε το 1971 από τον μηχανικό υπολογιστών Ray Tomlinson ως πείραμα, για να ανακαλύψει αργότερα ότι είναι μια τακτική που μπορεί να οδηγήσει σε πωλήσεις εκατομμυρίων δολαρίων! Το μήνυμα που έστειλε ο Tomlinson δεν ήταν απλώς μια σειρά από αριθμούς και γράμματα, αλλά και η αρχή μιας νέας εποχής στην επικοινωνία.

Επτά χρόνια μετά, ο διευθυντής Marketing της Digital Equipment Corp, Gary Thuerk, χρησιμοποίησε αυτήν τη μέθοδο άμεσης επικοινωνίας, για να στείλει το πρώτο εμπορικό email με σκοπό την ενημέρωση για ένα νέο προϊόν. Η λίστα email του είχε μόνο 400 διευθύνσεις, αλλά τα email που έστειλε έφεραν περίπου 13 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις!  

Στην δεκαετία του ‘90, αν και οι προσωπικοί υπολογιστές και το internet ξεκίνησαν να υιοθετούνται από ολοένα και περισσότερο κόσμο, η χρήση email εξακολουθούσε να θεωρείται ως κάτι ιδιαίτερα καινοτόμο για το ευρύτερο κοινό. Έως τα μέσα της δεκαετίας ήταν κυρίως εταιρείες και πανεπιστήμια που το χρησιμοποιούσαν, και κυρίως τα στελέχη των τεχνικών τμημάτων τους. 

Η καθοριστική καμπή πραγματοποιήθηκε το 1996, όταν το Hotmail και αργότερα το Yahoo Email ξεκίνησαν να παρέχουν δωρεάν υπηρεσίες email (ναι, πιο πριν οι άνθρωποι πλήρωναν για να έχουν προσωπικό email)  και έτσι άρχισε να κερδίζει ολοένα και περισσότερους χρήστες παγκοσμίως. 

Η επόμενη μεγάλη καμπή έγινε όταν πλέον και η Google άρχισε να προσφέρει την δική της υπηρεσία δωρεάν email, το γνωστό Gmail, εκτινάσσοντας πλέον την υιοθέτησή του από ανθρώπους και επιχειρήσεις. 

Έτσι, από τα μέσα της δεκαετίας του 2000 η ραγδαία υιοθέτηση του email σήμαινε και την έναρξη του Email Marketing, ενός από τα πιο διαδεδομένα κανάλια marketing ακόμη και μέχρι σήμερα.

Τώρα που πήραμε μια γεύση τεχνολογικής ιστορίας και εξέλιξης πάμε να δούμε πως το Email Marketing μπορεί να ωφελήσει την εταιρία σου.

Ποιά είναι τα οφέλη του Email Marketing

Βοηθάει στο χτίσιμο της σχέσης με το κοινό σου

Κρατώντας μια συνέπεια και περιοδικότητα στις επικοινωνίες με το κοινό σου καταφέρνεις να δημιουργήσεις μια χρήσιμη και ενδιαφέρουσα συνήθεια με το κοινό σου. Έτσι, κερδίζεις την εμπιστοσύνη του κοινού και χτίζεις μια πιο ισχυρή σχέση μαζί του. Είναι ζωτικής σημασίας όμως να κατανοήσεις τα άτομα που στοχεύεις με την εκάστοτε καμπάνια σου και να τη χτίσεις με τέτοιο τρόπο, ώστε να απαντάει στις ανάγκες τους.

Αυξάνει την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σου

Όσο αυξάνεται το κοινό σου, αυξάνονται οι παραλήπτες. Όσο αυξάνονται οι παραλήπτες, αυξάνεται και το ποσοστό των clicks που κάνουν στα links που τοποθετείς εντός της κάθε email καμπάνιας που αποστέλλεις. Συνεπώς, το email marketing μπορεί να αποβεί ένας εξαιρετικός τρόπος να αυξήσεις τις επισκέψεις στο website ή το eShop σου, μάλιστα, χωρίς ιδιαίτερο κόστος σε σχέση με το κόστος μια διαφημιστικής εκστρατείας στην οποία κάθε click που παράγεται κοστίζει. 

Αυξάνει τους ακολούθους των Social Media σου

Τα δύο κανάλια (Email και Social Media) πρέπει να λειτουργούν αρμονικά μαζί. Εντός κάθε Email Marketing καμπάνιας καλό θα ήταν να περιλαμβάνεις έξυπνα links τα οποία αναδεικνύουν την κοινότητα σου στα Social Media και παροτρύνουν τους παραλήπτες-αναγνώστες σου να ακολουθήσουν την εκάστοτε σελίδα σου για να λαμβάνουν χρήσιμο περιεχόμενο και από εκεί. Το ίδιο φυσικά μπορείς να κάνεις και από τις αναρτήσεις σου στα Social Media, ώστε να παροτρύνεις τους ακόλουθούς σου να γίνουν συνδρομητές του newsletter σου.

Βοηθάει στο να στοχεύσεις το κοινό που σε ενδιαφέρει πιο «εξατομικευμένα»

Μέσω μιας καμπάνιας Email Marketing, μπορείς να τμηματοποιήσεις το κοινό σου με βάση κάποια χαρακτηριστικά του (π.χ. νέοι συνδρομητές, πελάτες από συγκεκριμένη γεωγραφία, υποψήφιοι πελάτες από προηγούμενες εκδηλώσεις, κτλ) και να του απευθυνθείς με πολύ πιο εξατομικευμένο τρόπο – ακόμα και προσωποποιημένα. Με αυτή την προσέγγιση μπορείς να προσαρμόσεις το περιεχόμενο σου και να το κάνεις πολύ πιο σχετικό πάνω στις ανάγκες του εκάστοτε διαφορετικού κοινού σου. 

Σώζει χρόνο για τις υπόλοιπες Marketing ενέργειές σου

Τα εργαλεία που σου παρέχονται για τη δημιουργία, τη διαχείριση αλλά και τη μέτρηση μιας καμπάνιας είναι πραγματικά πολλά και αξιόλογα. Πέρα από αυτά, υπάρχουν διάφοροι αυτοματισμοί που σε βοηθούν να δημιουργείς, να προγραμματίζεις αλλά και να μετράς την αποτελεσματικότητα των εκστρατειών σου, σώζοντάς σου χρόνο για να αφοσιωθείς στις υπόλοιπες ενέργειες Marketing.

Τι χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις με το Email Marketing

Επίλεξε μια πλατφόρμα για τη δημιουργία εκστρατειών Email Marketing

Υπάρχουν πολλές πλατφόρμες email που μπορείς να χρησιμοποιήσεις και αυτή που θα επιλέξεις εξαρτάται από το είδος της «λειτουργικότητας» που προτιμάς.

Οι παρακάτω είναι μερικοί από τους πιο συχνά χρησιμοποιούμενους παρόχους υπηρεσιών email και αποτελούν εξαιρετικές επιλογές για τη δημιουργία και τη διαχείριση των καμπανιών σου:

Δημιούργησε μια λίστα συνδρομητών email (και ξεκίνα να την μεγαλώνεις!)

Σε αυτό το σημείο, θα αναφέρουμε μερικές τακτικές για τη δημιουργία μιας λίστας email από το μηδέν.

Αυτές οι τακτικές έχουν σχεδιαστεί για να καλλιεργήσουν μια βάση πιστών συνδρομητών, ώστε να μπορείς να τη χρησιμοποιήσεις για να προσελκύσεις καλύτερα μακροπρόθεσμους πελάτες.

Ας αναφέρουμε κάποιες:

  • Πρόσθεσε έξυπνα σημεία εγγραφής συνδρομητών στην ιστοσελίδα σου
  •  Δώσε στο κοινό σου να καταλάβει τα οφέλη που θα έχει αν εγγραφεί στη λίστα σου
  • Προγραμμάτισε μια σειρά από δημοσιεύσεις που αναδεικνύουν τα οφέλη που λαμβάνει κάποιος από το newsletter και να τον παρακινεί να κάνει εγγραφή
  • Δημιουργήστε ένα μικρό, αναδυόμενο παράθυρο παρακίνησης εγγραφής, σε κάθε σελίδα του Website σου, που είτε να δίνει κάποιον κωδικό επιβράβευσης αν ο χρήστης γραφτεί είτε να δίνει το όφελος εγγραφής (π.χ. “Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λάβετε 10% έκπτωση στην πρώτη παραγγελία ή να κατεβάσετε ένα pdf με 10 συνταγές που μπορείτε να κάνετε με τα προϊόντα μας κτλ)

Δημιούργησε σχετικό και χρήσιμο περιεχόμενο για το κοινό σου

Σίγουρα θέλεις να προσελκύσεις πελάτες που θα πραγματοποιήσουν αγορές. Εάν θέλεις να προωθήσεις ένα προϊόν, φρόντισε να περικλείεις όλη τη χρήσιμη πληροφορία που αφορά τον δυνητικό πελάτη σου.

Πιο συγκεκριμένα, ο χαρακτηρισμός  “σχετικό” αφορά την αντίληψη του κοινού σου πάνω στο περιεχόμενο που έχει να κάνει με θέματα, ζητήματα, ανάγκες που το απασχολεί ή ακόμα και ενδιαφέροντα που έχει.

Η χρησιμότητα αναφέρεται στην ικανότητα του περιεχομένου σου να βοηθά τους χρήστες να λαμβάνουν αποφάσεις ή να σημειώνουν πρόοδο προς την επίτευξη των στόχων τους, έχοντας πλέον όλα τα δεδομένα που χρειάζονται.

Εάν η καμπάνια σου πρόκειται να έχει την ενημερωτική μορφή (newsletter), μην παραλείψεις να δώσεις έναν πιο προσωπικό χαρακτήρα. Για παράδειγμα, ένα μήνυμα με μια καλησπέρα στην αρχή, θα κάνει σίγουρα τη διαφορά.

Όπως και να έχει, φρόντισε το περιεχόμενο του email σου να είναι ευανάγνωστο, ενδιαφέρον και κυρίως να αφορά το κοινό στο οποίο στοχεύεις. Μην ξεχνάς ότι ο στόχος σου είναι να κάνουν click και να φτάσουν στον προορισμό που θέλεις!

Εστίασε στα σημαντικά & βελτιστοποίησε την απόδοση του email marketing σου

Πόσα μη αναγνωσμένα email έχεις στα εισερχόμενά σου; 

Λαμβάνουμε έναν βομβαρδισμό email κάθε μέρα, πολλά από τα οποία δεν τα ανοίγουμε ποτέ ή ανοίγουμε και δεν αλληλεπιδρούμε. 

Αυτό συμβαίνει κυρίως γιατί δεν έχουμε τον χρόνο να διαχειριστούμε τόση πληροφορία.

Είναι πολύ συγκεκριμένα τα ερεθίσματα που μας «τραβούν» στο να αλληλεπιδράσουμε με κάποιο email που θα φτάσει στα εισερχόμενά μας.

Ας τα σπάσουμε σε κατηγορίες για να δούμε ποιά είναι αυτά:

1. Θέμα Email (Subject Line)

Το νούμερο ένα πράγμα που καθορίζει το αν θα ανοίξει κάποιος το email σου ή όχι είναι το θέμα που θα διαβάσει!

Μην ξεχνάς ότι στη λίστα σου βρίσκονται διαφορετικοί άνθρωποι που αντιδρούν με το δικό τους τρόπο στα μηνύματά σου. Πριν καταλήξεις, λοιπόν, στο θέμα που θα υιοθετήσεις στο email σου δοκίμασε τα παρακάτω:

  • Συμπερίλαβε μια ερώτηση και δες το ενδιαφέρον του κοινού.
  • Κάνε αλλαγές στο μέγεθος του θέματος.
  • Εάν πρόκειται για προϊοντικό email ή μια μεγάλη έκπτωση, χρησιμοποίησε τιμή στο θέμα.

2. Επικεφαλίδα και πρώτη εικόνα (Headline & Hero Image)

Άνοιξε, λοιπόν, το email σου ο παραλήπτης και είναι έτοιμος να δεχτεί την πληροφορία που θα του τραβήξει το ενδιαφέρον.

Η επικεφαλίδα του Email και η πρώτη φωτογραφία παίζουν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο, καθώς είναι η πρώτη οπτική συνάντηση του συνδρομητή που κάνει μια «επισκόπηση» του περιεχομένου που πρόκειται να ακολουθήσει.

3. Κύριο μέρος του email (Main Body)

Το κύριο μέρος του email σου, είναι και το μεγαλύτερο μέρος του. Είναι, με λίγα λόγια, το σημείο που πρέπει να αποδώσεις έξυπνα αλλά και με σαφήνεια όλη την πληροφορία που θα φανεί χρήσιμη και σχετίζεται με το κοινό σου.

Είναι πολύ σημαντικό να προσέξεις το κείμενο που θα τοποθετήσεις, να είναι σωστό ορθογραφικά και συντακτικά, καθώς και στο κατάλληλο μέγεθος για να “δένει” αρμονικά με το υπόλοιπο email.

4. Παρακίνηση προτροπής (CTA/Call-to-Action)

Το κουμπί προτροπής είναι αυτό που συνδέει την καμπάνια σου με εξωτερικούς συνδέσμους, συνήθως έναν ιστότοπο ή μια εφαρμογή στην οποία θέλεις να καταλήξει ο συνδρομητής.

Κάνοντας click στο κουμπί, αυξάνεται η επισκεψιμότητα στη σελίδα που καταλήγει και το πρώτο βήμα προς μια υγιή σχέση με τον συνδρομητή, έχει ήδη γίνει.

Τα κουμπιά θα πρέπει να:

  • Είναι συγκεκριμένα
  • Να δίνουν το όφελος
  • Να είναι ευδιάκριτα μέσα στο email

Μπορείς να πάρεις παραδείγματα επιτυχημένων CTAs κάνοντας click εδώ.

Ανάλυσε σωστά τα αποτελέσματα της κάθε καμπάνιας σου

Κάθε πάροχος από τους παραπάνω που σου αναφέραμε παρέχει δωρεάν αναλυτικά στοιχεία.

Αν και είναι όλα σημαντικά, τα 3 πιο σημαντικά αποτελούν:

  • Τα ανοίγματα του email (opens): Τα ανοίγματα του email (opens) είναι μια τιμή που εξηγεί πόσα άτομα ανοίγουν το email σου. Βασίζεται σε ένα «κώδικα παρακολούθησης» που φορτώνεται κάθε φορά που κάποιος κάνει click πάνω στο email που του έστειλες.
  • Τα clicks στα στοιχεία στα οποία έχεις τοποθετήσει συνδέσμους μέσα στο email: Τα clicks δείχνουν πόσα άτομα έκαναν click σε έναν σύνδεσμο που περιέχεται μέσα στο email και οδηγεί στις σελίδες που θέλεις.
  • Το ποσοστό κατάργησης των μελών από τη λίστα εγγραφής: Το ποσοστό κατάργησης εγγραφής σου λέει πόσα άτομα έχουν κάνει click στο κουμπί “κατάργηση εγγραφής” στο κάτω μέρος του email σου. Εάν αυτός ο αριθμός ξεπερνά το ποσοστό εγγραφής νέων μελών στη λίστα, θα πρέπει να εξετάσεις τους λόγους που μπορεί να συμβαίνει αυτό.

Το Email Marketing αποτελεί στρατηγική επένδυση για την εταιρία σου

Με τις ψηφιακά μέσα να πολλαπλασιάζονται και να αλλάζουν συνεχώς, διανύουμε μια εποχή που μεσουρανούν πολλές τακτικές Digital Marketing. Το Email Marketing όμως αποτελεί ένα κανάλι επικοινωνίας που “ανήκει” στην ίδια την εταιρία, εν αντιθέση με πλατφόρμες τρίτων (π.χ. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, κτλ) όπου η εταιρία “νοικιάζει” το έδαφος όπου επικοινωνεί το περιεχόμενό της. Γι’ αυτό και αποτελεί μια επένδυση στρατηγικού χαρακτήρα που συμβάλλει άμεσα και έμμεσα στην υπεραξία της εταιρίας. 

Τώρα που κατάλαβες τι κερδίζεις μέσα από το Email Marketing και διάβασες τα βήματα που χρειάζεται να κάνεις για να ξεκινήσεις, είσαι έτοιμος να αδράξεις την ευκαιρία που σου δίνει αυτό το κανάλι!

Εάν από την άλλη δεν προλαβαίνεις να ασχοληθείς με αυτό ή θέλεις να αναθέσεις αυτό κομμάτι σε μια ομάδα ειδικών που θα σε βοηθήσει να το πας στο επόμενο επίπεδο, τότε έλα σε επαφή μαζί μας για να συζητήσουμε με ποιούς τρόπους θα γίνει ένα αποδοτικό κανάλι για την εταιρία σου!

Σε επόμενα άρθρα μας θα μπούμε βαθύτερα στο Email Marketing καθώς και σε έξυπνες τακτικές που μπορείς να αξιοποιήσεις για την ανάπτυξη της επιχείρησής σου.

Μιας και μιλάμε για Email Marketing, αν θέλεις να ενημερώνεσαι για νέα άρθρα όπως και αυτό μπορείς να γραφτείς στο newsletter μας και να παραλαμβάνεις χρήσιμο και ενδιαφέρον περιεχόμενο κατευθείαν στο email σου.

Share:

Facebook
LinkedIn

Περιεχόμενα Άρθρου

Σχετικά Άρθρα

Customer Relationship Management (CRM) Συστήματα

Ορισμός, Καλές Πρακτικές και Οφέλη για τις Μικρές Επιχειρήσεις Ως επιχειρηματίες ή στελέχη, ξέρουμε ότι πάντα ψάχνετε τρόπους να βελτιώσετε την επιχείρησή σας και να

“Μετάβαση στην καινοτομική, εξωστρεφή και έξυπνη εξειδίκευση στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας”

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε υφιστάμενες πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρ​ήσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων:από 22/1/2024 έως 22/5/2024 Σκοπός Σκοπός και στόχος

Προκήρυξη Δράσης«Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων»

UPDATE:  Δημοσιεύτηκε η Δράση «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» Ηλεκτρονική Υποβολή Αιτήσεων:18/12/2023 – 29/02/2024 στις 15:00 Σκοπός Η δράση που αναμένεται και

Μόνο ενδιαφέρον περιεχόμενο!

Όπως και εσύ, μισούμε τα spam. Γι’ αυτό σου δίνουμε τον λόγο μας ότι δεν θα σου στέλναμε κάτι που εμείς οι ίδιοι δεν θα το θεωρούσαμε ενδιαφέρον και χρήσιμο. Μια φορά τον μήνα, θα παραλαβάνεις χρήσιμες πηγές και καλές πρακτικές που αφορούν το digital marketing, το e-commerce, το management και πολλά ακόμα ενδιαφέροντα θέματα.