Αν σου λέγαμε ότι γίνονται 7,5 εκατομμύρια δημοσιεύσεις άρθρων κάθε μέρα, ποιό θα ήταν το πρώτο πράγμα που θα σκεφτόσουν;
Ότι για να δημιουργούνται τόσα άρθρα, μάλλον θα φαίνονται αποτελεσματικά όσον αφορά την αύξηση της επισκεψιμότητας μιας ιστοσελίδας. Με το όφελος της παραγωγής μαζικού περιεχομένου όμως, γεννάται και ένας προβληματισμός: πως μπορεί ένα δικό σου άρθρο να ξεχωρίσει ανάμεσα σε τόσο πολύ ανταγωνισμό;
Κάπου εδώ μπαίνουμε στο θέμα μας: Πως θα αποκτήσεις ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσω του SEO!
Το SEO δεν είναι ένας συμπαγής όρος, αποτελείται από πολλά διαφορετικά στοιχεία και η γνώση του τι είναι και πώς λειτουργεί, αποτελεί το κλειδί για την κατανόηση της σημαντικότητάς του αλλά και την αποδοτική εφαρμογή του.
Αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας σου, ευκαιρίες για μετατροπή δυνητικών πελατών, αναγνωρισιμότητα του Brand σου, τοποθέτηση της εταιρείας σου ως «expert» στον κλάδο της, είναι μόνο λίγα από τα οφέλη που μπορεί να σου προσφέρει η χρήση SEO.
Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να σε βάλουμε, με όσο πιο απλό και κατανοητό τρόπο μπορούμε, στον κόσμο του SEO. Στόχος είναι να κατανοήσεις τα βασικότερα οφέλη του για τη δική σου επιχείρηση.
Συνέχισε να διαβάζεις λοιπόν, για να σου γίνουν πιο ξεκάθαρα όλα τα παραπάνω.
Τι είναι το SEO
Η λέξη SEO προκύπτει από τα αρχικά του “Search Engine Optimization” που σημαίνει «βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης».
Είναι μια τακτική αύξησης τόσο της ποιότητας όσο και της ποσότητας επισκεψιμότητας ιστότοπων, καθώς και της οργανικής (μη πληρωμένης) εμφάνισης μιας επιχείρησης στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Τι σημαίνει όμως ο όρος «βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης»;
Το SEO είναι μια συνεχής διαδικασία βελτιστοποίησης του διαδικτυακού σου περιεχομένου, ώστε να «αρέσει» σε μια μηχανή αναζήτησης (ναι, καλά διάβασες) και να το εμφανίζει ως κορυφαίο αποτέλεσμα για αναζητήσεις μιας συγκεκριμένης λέξης-κλειδιού.
Με πολύ πιο απλά λόγια, είναι ένας από τους θεμελιώδεις παράγοντες στους οποίους οφείλεται η εμφάνιση ενός Brand στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων της Google και αν κανείς σκεφτεί ότι γίνονται πάνω από 5 δισεκατομμύρια αναζητήσεις τη μέρα από τους χρήστες του διαδικτύου… τότε καταλαβαίνεις το πόσο σημαντικό είναι να βρίσκεσαι εσύ, και όχι ο ανταγωνιστής σου, στα πρώτα αποτελέσματα!
Τώρα θα αναρωτιέσαι πως προέκυψε η ιδέα για τη δημιουργία και υιοθέτηση μιας τέτοιας τακτικής.
Λοιπόν, σου έχουμε μια μικρή ιστορική αναδρομή παρακάτω.
Η ιστορία του SEO
Πίσω από, σχεδόν, κάθε διαδικτυακό προορισμό – είτε πρόκειται για ιστοσελίδα, Blog, Social Media Network ή εφαρμογή – βρίσκεται μια μηχανή αναζήτησης!
Οι μηχανές αναζήτησης έχουν γίνει, εδώ και αρκετά χρόνια, η δύναμη σύνδεσης και ο κατευθυντικός οδηγός για την καθημερινότητα και τη ζωή μας γενικότερα.
Βάσει αυτού, αξίζει να σταθούμε για λίγο στην ιστορία και τα σημαντικά σημεία του SEO:
Η «Άγρια Δύση»
Κατά τη δεκαετία των 90s, το τοπίο των μηχανών αναζήτησης ήταν εξαιρετικά ανταγωνιστικό.
Οι επιλογές ήταν πάρα πολλές με το Archie να αποτελεί την πρώτη μηχανή που πραγματοποιούσε αναζήτηση σε ιστότοπους FTP, για τη δημιουργία ευρετηρίου αρχείων με δυνατότητα λήψης.
Το 1994 μπήκε στη ζωή μας, από τους David Filo και Jerry Yang, το γνωστό Yahoo που έμελλε να πάρει ένα μεγάλο μερίδιο αγοράς και να παραμείνει στη ζωή μέχρι και σήμερα.
Στην αρχή, ο μόνος τρόπος για να εκτελέσεις οποιοδήποτε είδος SEO, ήταν μέσω δραστηριοτήτων στη σελίδα.
Αν ήθελες να καταταχθείς στις πρώτες θέσεις, το κόλπο ήταν να επαναλάβεις τις λέξεις-κλειδιά σου αρκετές φορές σε όλες τις ιστοσελίδες.
Με λίγα λόγια, ήθελες να ξεπεράσεις μια σελίδα που χρησιμοποιεί μια λέξη-κλειδί 100 φορές; Τότε θα χρησιμοποιούσες τη λέξη-κλειδί 200 φορές!
Η επανάσταση της Google
Η Google έχει τις ρίζες της στο “Backrub”, ένα ερευνητικό έργο που ξεκίνησε το 1996 από τους Larry Page και Sergey Bri, όταν ήταν και οι δύο διδακτορικοί φοιτητές στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ στο της Καλιφόρνια.
Η αρχή της δεκαετίας του 2000 θα αποδειχθεί καθοριστική για τη Google. Με το Yahoo να χαρακτηρίζεται ως η κορυφαία μηχανή αναζήτησης στο Διαδίκτυο, η Google αποτελούσε ακόμη έναν πάροχο μηχανής αναζήτησης.
Αυτό μέχρι το καλοκαίρι του 2002, όταν η Yahoo προσπάθησε να αποκτήσει την Google για 3 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Google φαίνεται να απέρριψε τη συμφωνία, καθώς έκρινε ότι αξίζει τουλάχιστον 5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Google είδε την ευκαιρία σε κάτι που οι άλλες μηχανές αναζήτησης δεν είχαν καν σκεφτεί. Άρχισε να εργάζεται σε ενημερώσεις αλγορίθμων που θα ανταμείβουν την ποιότητα και το σχετικό περιεχόμενο, ώστε οι χρήστες να συνδέονται με αυτό που πραγματικά θέλουν να βρουν.
Από τότε έως τώρα, έχουν γίνει εκατοντάδες αλλαγές αλγορίθμων και το SEO έχει εξελιχθεί πολύ γρήγορα, αναγκάζοντας τους κολοσσούς να εξερευνήσουν εναλλακτικές στρατηγικές.
Βρες ολόκληρη την ιστορική αναδρομή των μηχανών αναζήτησης εδώ
Η ιστορία του SEO μάς διδάσκει ότι ο καλύτερος τρόπος για να προετοιμαστείς για το μέλλον του, είναι να μην σταματήσεις να χρησιμοποιείς τεχνικές βελτιστοποίησης και να δημοσιεύεις περιεχόμενο που έχει πραγματική αξία για τους επισκέπτες σου.
Οι 2 μορφές του SEO
Το SEO δεν έχει μια και μοναδική προσέγγιση. Όπως και πολλά άλλα κανάλια marketing, υπάρχουν διαφορετικές μορφές. Ανάλογα με τους διαθέσιμους πόρους αλλά και τους στόχους του, ένα Brand αποφασίζει ποιά μορφή SEO μπορεί να φανεί πιο επικερδής.
Ας ξεχωρίσουμε τις μορφές του SEO σε 2 μεγάλες κατηγορίες, η καθεμία από τις οποίες παίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στην επιτυχία του:
1. Τεχνικό SEO
Οι μηχανές αναζήτησης «δίνουν προτεραιότητα» σε ιστοσελίδες, στις οποίες εμφανίζονται ορισμένα τεχνικά χαρακτηριστικά. Αυτά τα χαρακτηριστικά αναφέρονται σε:
· Μεταδεδομένα: Σύμφωνα με την Wikipedia, ένα σύνολο μεταδεδομένων περιγράφει ένα άλλο σύνολο δεδομένων, το οποίο αποτελεί μια πηγή. Είναι, για παράδειγμα, ο συγγραφέας ενός άρθρου, η ημερομηνία που δημιουργήθηκε, ο αριθμός των σελίδων του κτλ.
· Διαχείριση συνδέσμων: Ο τρόπος με τον οποίο συνδέεται μια σελίδα με άλλες σελίδες, εσωτερικά και εξωτερικά.
· Ταχύτητα ιστοσελίδας: Η ταχύτητα με την οποία φορτώνεται το περιεχόμενο μιας σελίδας.
· Συμβατότητα με κινητά: Αφορά το σχεδιασμό της σελίδας για τη σωστή εμφάνισή της σε κινητά (πχ μέγεθος σελίδας, πλοήγηση χωρίς ποντίκι κτλ).
· Δομή ιστοσελίδας: Η συνολική δομή μιας ιστοσελίδας, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου διαμόρφωσής του και της δομής διευθύνσεων URL.
· Ασφάλεια ιστοσελίδας (SSL): η δημιουργία μιας κρυπτογραφημένης σύνδεσης μεταξύ του server μιας επιχείρησης και του browser του επισκέπτη στη σελίδα της, που διασφαλίζει την ασφαλή ανταλλαγή δεδομένων ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Το τεχνικό SEO λοιπόν, είναι ο τρόπος με τον οποίο μια ιστοσελίδα διαμορφώνεται βάσει όλων των παραπάνω, ώστε να βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να διαβάζουν ή/και να ερμηνεύουν το περιεχόμενο της αλλά και να παρέχει στους χρήστες μια εξαιρετική εμπειρία.
2. SEO περιεχομένου
Αυτή η μορφή εστιάζει κυρίως στο περιεχόμενο που βλέπει ο χρήστης. Το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας είναι και αυτό που χρησιμοποιεί η Google, για να βοηθήσει ένα Brand στην κατάταξη έναντι των ανταγωνιστών του. Άλλοι παράγοντες που παίζουν ρόλο:
· Διευθύνσεις URL: Ένα σύντομο και ευανάγνωστο URL με μια περιγραφή που περιέχει λέξεις-κλειδιά του άρθρου.
· Μετα-περιγραφή: Είναι η περιγραφή του περιεχομένου, που βλέπουν οι χρήστες στα αποτελέσματα της Google. Επομένως, ο στόχος είναι να πεισθεί ο χρήστης να κάνει κλικ στο συγκεκριμένο αποτέλεσμα.
· Επικεφαλίδες: Ο βασικός τίτλος του κειμένου και οι επικεφαλίδες των παραγράφων (H1, H2, H3).
· Περιεχόμενο: Ένα άρθρο θα πρέπει να ενημερώνει και να προσελκύει τον χρήστη καλύτερα από τους ανταγωνιστές του. Η σύνταξη κειμένου SEO, αφορά την παροχή του χρήσιμου περιεχομένου στη καλύτερη μορφή, που στοχεύει στον σωστό χρήστη τη σωστή στιγμή.
· Σύνδεσμοι: Τόσο η Google όσο και οι χρήστες, χρησιμοποιούν συνδέσμους σε σελίδες για να ανακαλύψουν νέο περιεχόμενο. Το κείμενο των συνδέσμων θα πρέπει να δίνει στον χρήστη και στο Googlebot μια ιδέα για τη σελίδα που πρόκειται να επισκεφτεί.
Τα 3 σπουδαιότερα οφέλη του SEO για την επιχείρησή σου
Μετά από όλη αυτή την ανάλυση, μπορείς να σκεφτείς ποια είναι τα 3 βασικά οφέλη του SEO για τη δική σου επιχείρηση;
Αν η απάντηση σου είναι δύσκολη, έχουμε τον τρόπο να σε βοηθήσουμε να τα ανακαλύψεις:
Φέρνει περισσότερες επισκέψεις στην ιστοσελίδα σου
Η οργανική αναζήτηση παίζει τεράστιο ρόλο στην απόδοση του ιστότοπου μιας επιχείρησης, καθώς αποτελεί και ένα κρίσιμο εργαλείο απόκτησης δυνητικών πελατών.
Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά «εξερχόμενα» κανάλια διαφήμισης, τα οποία συνεπάγονται την προσέγγιση «κρύων» πελατών, οι εισερχόμενες μέθοδοι εστιάζουν στο να διευκολύνουν το κοινό να βρει την πληροφορία που θέλει όταν θέλει.
Άλλωστε, σκέψου το, ποιος πιστεύεις ότι θα είναι πιο δεκτικός στις ενέργειές σου; Κάποιος που βλέπει τη διαφήμισή σου ενώ κάνει κάτι άλλο ή κάποιος που συναντά τη λίστα με συμβουλές που δημοσίευσες, κατά την αναζήτηση βοήθειας στο διαδίκτυο;
Βοηθά στην αναγνωρισιμότητα του Brand σου
Όταν οι χρήστες πραγματοποιούν αναζητήσεις και βλέπουν συχνά την επιχείρησή σου στα αποτελέσματα αναζήτησης, αρχίζουν να εξοικειώνονται με το Brand σου. Εάν τελικά κάνουν click στη σελίδα σου, θα μάθουν περισσότερα για σένα.
Το SEO είναι 24/7 έκθεση του Brand σου. Με τη σωστή τεχνική, σε αντίθεση με τις πληρωμένες διαφημίσεις, η σελίδα σου βρίσκεται πάντα στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτό σημαίνει ότι ανεξάρτητα από την ώρα ή την ημέρα, οι χρήστες μπορούν πάντα να βρουν την καταχώρισή σου.
Προσφέρει ιδιαίτερα υψηλή επενδυτική απόδοση (ROI)
Είναι μια από τις πιο αποδοτικές τακτικές επειδή στοχεύει άτομα που αναζητούν ενεργά και έχουν πρόθεση να αγοράσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Συνεπώς, η επένδυσή σου προορίζεται για την αύξηση του αριθμού αυτών που πιθανόν να ενδιαφέρονται για την εταιρεία σου.
Ως αποτέλεσμα, το SEO έχει συνήθως μια εντυπωσιακή απόδοση επένδυσης (ROI).
Μια μελέτη του 2018 διαπίστωσε ότι η Google ήταν η μεγαλύτερη κατευθυντήριος δύναμη, σε θέματα επισκεψιμότητας ιστοσελίδων, ξεπερνώντας κατά πολύ τα Social Media. Σε πολλές περιπτώσεις, όταν ένας χρήστης είναι έτοιμος να αγοράσει και πραγματοποιεί την αντίστοιχη αναζήτηση, αν σε βρει μπροστά του οι πιθανότητες να μετατραπεί σε πελάτης σου είναι πολλές.
Συμπεράσματα για το SEO
Ενώ τα πλεονεκτήματά του είναι σαφή, θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι το SEO αποτελεί μακροπρόθεσμη επένδυση και όχι βραχυπρόθεσμη λύση, ειδικά όταν «παίζεις» σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά.
Έτσι, για να μπορέσει να σου φέρει πραγματικά αποτελέσματα και να λειτουργήσει για την επιχείρησή σου όπως ακριβώς χρειάζεσαι, θα πρέπει να γίνεται συνεχής προσαρμογή και βελτιστοποίηση στις μορφές του.
Λαμβάνοντας υπόψη όμως τα παραπάνω καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι αξίζει να επενδύσεις χρόνο και προσπάθεια στις βελτιστοποιήσεις.
Από εκεί και πέρα, αναμένεις η Google να αντιληφθεί αυτή την προσπάθεια και να την ανταμείψει αντίστοιχα προσφέροντάς σου κάθε φορά μια καλύτερη θέση στην κατάταξη.
Αν τώρα θέλεις την πρώτη θέση στην πρώτη σελίδα, θα σου πούμε ότι είναι κάτι σαν το τζακπότ στο τζόκερ… κι αν σου «κάτσει»;
Αν θέλεις να ενημερώνεσαι για νέα άρθρα όπως και αυτό μπορείς να γραφτείς στο newsletter μας και να παραλαμβάνεις χρήσιμο και ενδιαφέρον περιεχόμενο κατευθείαν στο email σου.