Leadership & Business Books: 5 σημαντικά βιβλία που γράφτηκαν για τις επιχειρήσεις και τους ηγέτες τους

Υπάρχουν αμέτρητα βιβλία που αξίζει να διαβάσεις αν ξεκινάς μια επιχείρηση, αν θέλεις να αναπτύξεις μια στρατηγική για την υπάρχουσα επιχείρησή σου ή ακόμα και να οδηγήσεις την ομάδα σου στην επιτυχία!

Τα βιβλία αποτελούν βασικό κομμάτι της κουλτούρας μας. Μερικοί από εμάς αγαπάμε τα κλασικά (ξέρεις, εκείνα με το σκληρό εξώφυλλο που μοσχοβολούν), άλλοι πάλι είμαστε πιο θερμοί υποστηρικτές της ψηφιακής – σταθερής αξίας – ενός βιβλίου. 

Όποια κι αν είναι η δική σου προτίμηση, δεν θα μπορούσαμε να μην μοιραστούμε μαζί σου τις 5 κορυφαίες προτάσεις της ομάδας μας. Μπορείς άλλωστε να τα βρεις σε οποιαδήποτε μορφή επιθυμείς!

Παρακάτω, λοιπόν, σου παραθέτουμε μια λίστα βιβλίων, που έχουν διαβαστεί από εκατομμύρια ανθρώπους που είχαν σκοπό τόσο να ξεκινήσουν και να αναπτύξουν χιλιάδες επιχειρήσεις όσο και να εξελίξουν τις ηγετικές τους ικανότητες.

Είσαι έτοιμος να ξεκινήσουμε;

The 7 Habits of Highly Effective People (Stephen Covey)

Οι 7 συνήθειες των ιδιαίτερα αποτελεσματικών ανθρώπων αναφέρονται στις πρώτες αρχές του χαρακτήρα, στις οποίες βασίζονται η ευτυχία και η επιτυχία. Ο Covey σου προτείνει αντί να εστιάζεις στην αλλαγή των εξωτερικών εκδηλώσεων της συμπεριφοράς και της στάσης σου, στο να προσαρμόσεις τον εσωτερικό πυρήνα, τον χαρακτήρα και τα κίνητρά σου.

Ουσιαστικά, οι 7 συνήθειες σε αυτό το βιβλίο σε βοηθούν να «περάσεις» από μια κατάσταση εξάρτησης, στην ανεξαρτησία και τελικά στην αλληλεξάρτηση. Και ενώ τα περισσότερα παρόμοια βιβλία σχετίζονται με την ανεξαρτησία του «πρωταθλητή της αγοράς» ως το υψηλότερο επίτευγμα, ο Covey υποστηρίζει ότι η αλληλεξάρτηση αποδίδει καλύτερα αποτελέσματα.

Start with Why (Simon Sinek)

Σε αυτό το βιβλίο, ο Simon Sinek αναφέρει ότι εμπνευσμένοι ηγέτες εντοπίζουν έναν σκοπό και τον ακολουθούν. Οι ενέργειες που κάνουν είναι δευτερεύον στοιχείο για την επίτευξη της αποστολής τους. Ο Sinek αποκαλεί αυτή τη διαδικασία «Χρυσό Κύκλο» και τη σπάει σε 3 κομμάτια:

Η διαδικασία ξεκινά με ένα όραμα (το «Γιατί»), στη συνέχεια μεταβαίνει στην υλοποίηση (το «Πώς») και μετά κατακτά το προϊόν ή την υπηρεσία (το «Τι»). Δυστυχώς, πολλοί ηγέτες ακολουθούν αυτό το μοτίβο αντίστροφα.

The One Thing (Keller, Papasan)

Τα εξαιρετικά αποτελέσματα δεν έρχονται από τη μια μέρα στην άλλη. Συμβαίνουν διαδοχικά, ένα βήμα τη φορά. Το βιβλίο εστιάζει σε μερικά βασικά σημεία, όπως η προτεραιοποίηση, ο καθορισμός στόχων και η εσφαλμένη πεποίθηση ότι το multitasking μας κάνει πιο παραγωγικούς. Ο Gary Keller με τον Jay Papasan σε βάζουν στη διαδικασία να κάνεις την μοναδική ερώτηση στον εαυτό σου «Ποιό είναι το ΕΝΑ πράγμα που μπορώ να κάνω και που αν το κάνω, όλα τα υπόλοιπα θα είναι ευκολότερα ή περιττά;».

What You Do Is Who You Are (Ben Horowitz)

Ο Ben Horowitz, ιδρυτής της εταιρείας Andreessen-Horowitz, έγραψε ένα βιβλίο που αφορά στο χτίσιμο μιας εταιρικής κουλτούρας. Εστιάζοντας σε μερικές από τις πιο επιτυχημένες εταιρείες του σήμερα, όπως η Apple, ο Horowitz επιστρέφει στην ιστορία και ρίχνει μια πιο προσεκτική ματιά στους ηγέτες που μεταμόρφωσαν την κουλτούρα της επιχείρησής τους.

Υποστηρίζει ότι κουλτούρα είναι ο τρόπος με τον οποίο μια επιχείρηση λαμβάνει αποφάσεις όταν ο ηγέτης της “λείπει από το δωμάτιο”. Επιπλέον, υπογραμμίζει ότι εάν δεν ρυθμίσεις μεθοδικά την κουλτούρα της επιχείρησής σου, τότε τα δύο τρίτα των αποφάσεων θα καταλήγουν να παίρνονται τυχαία και το υπόλοιπο λάθος. 

Measure What Matters (John Doerr)

Το Measure What Matters από τον John Doerr, είναι ένας οδηγός με σκοπό την κατανόηση της πρακτικής χρήσης των OKRs ως τρόπο ευθυγράμμισης της απόδοσης και βελτίωσης της καινοτομίας που υπάρχει σε έναν οργανισμό.

Το βιβλίο αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο για κάθε επιχείρηση που πλησιάζει τα OKRs για πρώτη φορά. Παρουσιάζει μελέτες περίπτωσης οι οποίες βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε συνεντεύξεις, που βοηθούν στην κατανόηση του γεγονότος ότι τα OKRs είναι ένα πλαίσιο που προσαρμόζεται στην εταιρική κουλτούρα και μπορεί να υποστηρίξει την καινοτομία μέσα σε αυτήν.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα τα OKRs εφευρέθηκαν και εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά από τον Andy Grove (θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ο πατέρας του management) στην Intel, με τον Doerr να παρακολουθεί το αντίστοιχο σεμινάριό του και έπειτα να να χρησιμοποιεί τις επαναστατικές μεθόδους του στον τρόπο λειτουργίας εταιρειών-γιγάντων.

Μπορείς να αντιληφθείς αν πρόκειται για μια αποτελεσματική μέθοδο, μόνο και μόνο από τον τρόπο που την προωθεί η ίδια η Google!

Καλή ανάγνωση!

Δεν θα πάψουμε να μεγαλώνουμε αυτή τη λίστα και επειδή η εξέλιξη δεν σταματάει ποτέ, μείνε συντονισμένος/η για περισσότερες προτάσεις βιβλίων με αυτές τις θεματικές!

Αν παράλληλα θέλεις να λαμβάνεις άμεσα και άλλες λίστες σαν και αυτή κατευθείαν στο email σου, μπορείς να γραφτείς στο newsletter μας.

Share:

Facebook
LinkedIn

Περιεχόμενα Άρθρου

Σχετικά Άρθρα

Customer Relationship Management (CRM) Συστήματα

Ορισμός, Καλές Πρακτικές και Οφέλη για τις Μικρές Επιχειρήσεις Ως επιχειρηματίες ή στελέχη, ξέρουμε ότι πάντα ψάχνετε τρόπους να βελτιώσετε την επιχείρησή σας και να

“Μετάβαση στην καινοτομική, εξωστρεφή και έξυπνη εξειδίκευση στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας”

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε υφιστάμενες πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρ​ήσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων:από 22/1/2024 έως 22/5/2024 Σκοπός Σκοπός και στόχος

Προκήρυξη Δράσης«Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων»

UPDATE:  Δημοσιεύτηκε η Δράση «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» Ηλεκτρονική Υποβολή Αιτήσεων:18/12/2023 – 29/02/2024 στις 15:00 Σκοπός Η δράση που αναμένεται και

Μόνο ενδιαφέρον περιεχόμενο!

Όπως και εσύ, μισούμε τα spam. Γι’ αυτό σου δίνουμε τον λόγο μας ότι δεν θα σου στέλναμε κάτι που εμείς οι ίδιοι δεν θα το θεωρούσαμε ενδιαφέρον και χρήσιμο. Μια φορά τον μήνα, θα παραλαβάνεις χρήσιμες πηγές και καλές πρακτικές που αφορούν το digital marketing, το e-commerce, το management και πολλά ακόμα ενδιαφέροντα θέματα.