eCommerce Marketing: Μάθε πως μπορεί να γίνει αποτελεσματικά

Οι online πωλήσεις αυξάνονται σε εκθετική κλίμακα, τη στιγμή που η πανδημία έχει σταθεροποιήσει πλήρως την ανάγκη για ηλεκτρονικό εμπόριο, τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους καταναλωτές.

Το ερώτημα που προκύπτει από οποιονδήποτε σκοπεύει να δημιουργήσει ένα eShop ή έχει ήδη ένα το οποίο επιθυμεί να πάει στο επόμενο επίπεδο, είναι ποιες τακτικές πρέπει να ακολουθήσει ώστε να προωθήσει το eShop του με τον καλύτερο τρόπο.

Τι είναι το eCommerce Marketing

Με απλά λόγια, το eCommerce Marketing ή Marketing ηλεκτρονικού εμπορίου, περιλαμβάνει τη χρήση online καναλιών για την αύξηση αναγνωρισιμότητας ενός eShop.

Ενώ μια offline επιχείρηση μπορεί να βασίζεται αποκλειστικά σε παραδοσιακές μεθόδους που θα φέρουν κίνηση, οι eCommerce επιχειρήσεις αξιοποιούν διάφορα online κανάλια για να προσεγγίσουν πιθανούς πελάτες και να τους στείλουν στοχευμένα μηνύματα.

Θα λέγαμε λοιπόν ότι το eCommerce Marketing στοχεύει στο να φέρει κίνηση στο online κατάστημά σου και να μετατρέψει αυτήν την κίνηση σε πωλήσεις. Τα επιτυχημένα eShops χρησιμοποιούν συνήθως ένα μείγμα μέσων και τακτικών για την επίτευξη των στόχων που έχουν θέσει για την επιχείρησή τους.

Εάν είσαι online, χρειάζεσαι το eCommerce Marketing

Οι στόχοι μιας online επιχείρησης αφορούν τόσο την απόκτηση νέων πελατών (Customer Acquisition) όσο και τη διατήρηση των υπαρχόντων (Customer Retention).

Απόκτηση νέων πελατών (Customer Acquisition):

Η απόκτηση πελατών είναι η διαδικασία εύρεσης και προσέλκυσης των υποψήφιων πελατών, ώστε να αγοράζουν από την online επιχείρησή σου με τρόπο μετρήσιμο και επαναλαμβανόμενο – όχι τυχαίο.

Το funnel απόκτησης πελατών περιγράφει το ταξίδι που κάνει ένας δυνητικός πελάτης και χωρίζεται σε 3 στάδια:

Κορυφή του funnel (αναγνωρισιμότητα)

Σε αυτό το στάδιο, ο στόχος είναι να δημιουργηθεί ευαισθητοποίηση, αναγνωρισιμότητα και να οδηγηθεί το κοινό-στόχος στην ιστοσελίδα σου. Συνήθως, επικεντρώνεται σε ένα ευρύ κοινό, που μπορεί να ενδιαφέρεται για το Brand ή τα προϊόντα του, αλλά χωρίς να έχει συγκεκριμένη πρόθεση αγοράς.

Στη μέση του funnel (ανάλυση/ενδιαφέρον)

Οι υποψήφιοι πελάτες που μετακινούνται από την κορυφή του funnel στη μέση, έκαναν συνήθως μια ενέργεια που δείχνει ότι εξετάζουν μια αγορά. Κάτι τέτοιο μπορεί να είναι η εγγραφή τους στην Email Marketing λίστα σου ή το να σε ακολουθήσουν στα Social Media. Αυτό είναι το κατάλληλο στάδιο για  να τους πείσεις να γίνουν πελάτες σου.

Τέλος του funnel (απόφαση/αγορά)

Αυτό είναι το τελευταίο στάδιο που περνά ένας δυνητικός πελάτης πριν μετατραπεί σε πελάτη. Συνήθως, έχει κάνει κάποια ενέργεια που υποδηλώνει μια ισχυρή πρόθεση αγοράς, όπως για παράδειγμα, η προσθήκη ενός προϊόντος στο καλάθι του. Οι επιχειρήσεις σε αυτό το στάδιο στέλνουν συχνά «κίνητρα», όπως έναν κωδικό έκπτωσης, προκειμένου να μετατρέψουν όσους που βρίσκονται κοντά στη λήψη της απόφασης αγοράς.

Κατέβασε ΔΩΡΕΑΝ τον οδηγό για να μάθεις πως υπολογίζεται το μέσο κόστος απόκτησης πελάτη

Διατήρηση πελατών (Customer Retention):

Η διατήρηση πελατών αφορά τις ενέργειες που χρησιμοποιεί μια επιχείρηση για να αυξήσει τον αριθμό των επαναλαμβανόμενων πελατών και ακολούθως την κερδοφορία κάθε υφιστάμενου πελάτη.

Οι τακτικές διατήρησης πελατών σου δίνουν τη δυνατότητα να παρέχεις, αλλά και να αντλείς, περισσότερη αξία από την υπάρχουσα πελατειακή βάση σου. Στην ουσία, θέλεις να διασφαλίσεις ότι οι πελάτες που δούλεψες τόσο σκληρά για να αποκτήσεις θα μείνουν μαζί σου, θα έχουν μια εξαιρετική εμπειρία και θα συνεχίσουν να λαμβάνουν αξία από τα προϊόντα σου.

Επομένως, το eCommerce Marketing σε βοηθά να ευδοκιμήσεις σε ένα ολοένα και πιο πολυσύχναστο και ταραχώδες εμπορικό περιβάλλον, να «διευρύνεις την εμβέλειά σου», να αυξήσεις τις online πωλήσεις σου και να διατηρήσεις το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα.

Τακτικές eCommerce Marketing

Δεν υπάρχει ποτέ μια σταθερή στρατηγική eCommerce Marketing που να ταιριάζει σε όλα τα κανάλια ηλεκτρονικού εμπορίου. Ως εκ τούτου, πιθανά θα χρειαστεί να «παντρέψεις» τακτικές που ταιριάζουν στη δική σου επιχείρηση και σου εγγυώνται την υψηλότερη απόδοση επένδυσης (ROI) και εξυπηρετούν περισσότερο τους στόχους σας.

Υπάρχουν διάφορες τακτικές eCommerce Marketing, τις οποίες μπορείς να αξιοποιήσεις:

Content Marketing – την παραγωγή γραπτού περιεχομένου, φωτογραφιών, βίντεο, infographics και παρόμοιων στοιχείων για την προσέλκυση και διατήρηση των πελατών.

Email Marketing – μια καλή εκστρατεία Email Marketing ελκύει πάντα έναν αναγνώστη στο να κάνει click και να οδηγηθεί στον επιθυμητό προορισμό.

Digital Advertising & SEO – Ενώ τα παραπάνω χρειάζονται περισσότερη δουλειά για να αποδώσουν καρπούς, η ψηφιακή διαφήμιση αποδεικνύεται συχνά ταχύτερη. Η τακτική περιλαμβάνει την πληρωμή διαφημίσεων με στόχο το ένα συγκεκριμένο κοινό. Το SEO από την άλλη, περιλαμβάνει την προσθήκη σχετικών – με το αντικείμενό σου – λέξεων-κλειδιών, οπότε είναι πιο πιθανό να εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης για σχετικές αναζητήσεις.

Σε επόμενο άρθρο μας θα σου παρέχουμε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πως μπορείς βήμα-βήμα να αξιοποιήσεις τα παραπάνω, ώστε να αποφασίσεις και να δομήσεις τη δική σου στρατηγική eCommerce Marketing.

Βέλτιστες Πρακτικές eCommerce Marketing

Αξιοποίηση Δεδομένων

Οι αποδοτικές τακτικές απαιτούν προσεκτικό προσχεδιασμό και οι επιτυχημένες επιχειρήσεις «διαβάζουν τα δεδομένα», για να εξασφαλίσουν ένα καλύτερο αποτέλεσμα.

Η παραπάνω πρόταση καταλήγει σε ένα εργαλείο: Analytics. Η ανάλυση των δεδομένων που προκύπτουν μέσα από τις ενέργειές σού δίνει τη δυνατότητα να εμβαθύνεις στην αποτελεσματικότητά τους, να επανεξετάσεις τις τακτικές σου και να κάνεις κάποιες βασικές μελλοντικές «προβλέψεις», ώστε να μπορείς να λάβεις τις κατάλληλες στρατηγικές αποφάσεις.

Τα eCommerce Analytics επεξεργάζονται δεδομένα όπως αλληλεπιδράσεις πελατών, παραγγελίες, απόδοση προϊόντων, στατιστικά Marketing καμπανιών, ποσοστά μετατροπών κτλ, ώστε να εξάγονται τάσεις, συσχετίσεις, πληροφορίες και αποτελέσματα. Έτσι, αντιλαμβάνεσαι καλύτερα τι λειτουργεί και τι όχι, τι είναι σπατάλη χρημάτων και χρόνου και ούτω καθεξής.

Με βάση αυτά, μπορείς να λαμβάνεις αποφάσεις πιο γρήγορα και εύστοχα.

Βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη

Ένα κοινό χαρακτηριστικό όλων των καταναλωτών είναι η επιθυμία μας για ένα γρήγορο και εύκολο μονοπάτι, προς την αγορά του προϊόντος. Αυτό ισχύει είτε περιμένεις στην ουρά σε ένα φυσικό κατάστημα είτε περιηγείσαι online.

Ένας καλός σχεδιασμός eCommerce UX κάνει τους δυνητικούς πελάτες να ολοκληρώσουν σωστά τη διαδικασία. Κι αυτό είναι που θέλεις!

Tips:

·        Μελέτες δείχνουν ότι το 54,8% της online κίνησης στα eShops προέρχεται από κινητό. Φρόντισε το περιβάλλον του eShop σου να είναι φιλικό προς τις κινητές συσκευές.

·        Προσπάθησε να έχεις έναν «καθαρό» σχεδιασμό με πολύ συγκεκριμένη και σχετική πληροφορία, όπως ευκρινείς εικόνες και λεπτομερείς περιγραφές. Αυτά είναι βασικά κριτήρια ενός χρήστη για να πάρει την απόφασή του να αγοράσει τώρα.

·        Δημιούργησε εμφανή και οργανωμένη πλοήγηση με εμφανή ονόματα κατηγοριών και υποκατηγοριών. Διατήρησε το ίδιο στυλ, χρώματα και γραμματοσειρές σε όλες τις σελίδες.

·        Οι χρήστες δεν μπορούν να αγγίξουν τα αντικείμενα πριν αγοράσουν. Χρειάζεσαι εξαιρετικές φωτογραφίες προϊόντων, ακόμα και βίντεο. Σου προτείνουμε να βρεις έναν ειδικό στο είδος για να σε βοηθήσει και θα εκπλαγείς από τη διαφορά.

Περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες (UGC, User Generated Content)

Πραγματικούς ανθρώπους με πραγματική εμπειρία. Αυτούς είναι που όλοι θέλουμε να ακούσουμε, όταν αποφασίζουμε αν θα κάνουμε μια αγορά.

Σύμφωνα με έρευνα της Statista για το ρόλο του UGC στην αγοραστική απόφαση, το 71% των αγοραστών επηρεάζεται από προηγούμενες κριτικές του προϊόντος. Αυτό συμβαίνει καθώς οι αξιολογήσεις μπορούν να βοηθήσουν δυνητικούς πελάτες να κατανοήσουν την αξία του προϊόντος που σκοπεύουν να αγοράσουν.

Φυσικά, το UGC δεν αφορά μόνο κριτικές. Υπάρχει μια ποικιλία επιλογών για το πως μπορείτε να αξιοποιήσετε το περιεχόμενο των πελατών σας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η κορυφαία επωνυμία ρολογιών CLUSE, η οποία ενσωματώνει τις φωτογραφίες και τα βίντεο των πελατών στο ταξίδι των online αγορών τους, αυξάνοντας τα ποσοστά μετατροπών έως και 19% . Στην ενότητα Shop The Look, οι επισκέπτες μπορούν να περιηγηθούν σε εικόνες άλλων χρηστών για να επιλέξουν την αγαπημένη τους εμφάνιση και να την αγοράσουν, κάνοντας απλά ένα click.

Κάνε το eCommerce Marketing να δουλέψει για την επιχείρησή σου

Όπως μπορείς να αντιληφθείς, υπάρχουν πολλά και διαφορετικά πράγματα που σχετίζονται με μια επιτυχημένη στρατηγική eCommerce Marketing.

Ωστόσο, η δημιουργία ενός καλά μελετημένου σχεδίου με τη χρήση των κατάλληλων τακτικών και των καναλιών, είναι πολύ σημαντική.

Για να προωθήσεις το eShop σου αποτελεσματικά, θα πρέπει πρώτα να κατανοήσεις το κοινό σου και να έχεις ξεκάθαρους στόχους. Αυτό θα σου επιτρέψει να επιλέξεις τα σωστά κανάλια και τακτικές που θα οδηγήσουν την επιχείρησή σου σε πραγματικά αποτελέσματα.

Αν όλα αυτά σου φαίνονται «βουνό» και χρειάζεσαι κάποιον να σε βοηθήσει να ξεκινήσεις, μην διστάσεις να έρθεις σε επικοινωνία μαζί μας ώστε να ανοίξουμε τη συζήτηση, κανονίζοντας μια δωρεάν συνάντηση.

Έχουμε σκοπό να επανέλθουμε στο θέμα, με επιπλέον άρθρα, συμβουλές και αναλύσεις. Ως τότε, μπορείς να λαμβάνεις παρόμοια άρθρα μας στο email σου, κάνοντας απλά μια εγγραφή στο newsletter μας.

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Σχετικά Άρθρα

Μόνο ενδιαφέρον περιεχόμενο!

Όπως και εσύ, μισούμε τα spam. Γι’ αυτό σου δίνουμε τον λόγο μας ότι δεν θα σου στέλναμε κάτι που εμείς οι ίδιοι δεν θα το θεωρούσαμε ενδιαφέρον και χρήσιμο. Μια φορά τον μήνα, θα παραλαβάνεις χρήσιμες πηγές και καλές πρακτικές που αφορούν το digital marketing, το e-commerce, το management και πολλά ακόμα ενδιαφέροντα θέματα.

Rocketletter: Το newsletter που έχει στόχο να εμβαθύνεις και να πετύχεις στην νέα ψηφιακή εποχή.

Εγγράψου τώρα και θα σου στείλουμε κατευθείαν: