Social Media: Ένας mini οδηγός για ξεκινήσεις να τα διαχειρίζεσαι παραγωγικά

Εάν έχεις μια επιχείρηση, πιθανότατα έχεις ξοδέψει πολύ χρόνο προσπαθώντας να ανακαλύψεις τις κορυφαίες συμβουλές Social Media Marketing. Και όχι αδίκως.

Υπάρχουν 4,2 δισεκατομμύρια ενεργοί χρήστες Social Media αυτή τη στιγμή- σχεδόν διπλάσιος αριθμός από ότι πριν μια πενταετία. Αυτοί οι χρήστες περνούν κατά μέσο όρο 2 ώρες και 25 λεπτά σε κοινωνικά κανάλια κάθε μέρα.

Η διαχείριση λογαριασμών Social Media για ένα Brand, ανεξάρτητα αν είναι γνωστό ή νέο στην αγορά, δεν είναι εύκολη. Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στη διαχείριση ενός λογαριασμού αποτελεί η οργάνωση!

Σε αυτό το άρθρο, εστιάσαμε το χρόνο μας για το πως να σώσουμε τον δικό σου, δίνοντας σου συμβουλές για να διαχειρίζεσαι αποτελεσματικά τα Social Media της επιχείρησής σου.

Αν θέλεις να πάρεις μερικές ιδέες για το τι χρειάζεσαι ώστε να δημιουργήσεις μια επαγγελματική σελίδα στα Social Media, μπορείς να το κάνεις εδώ.

Συμβουλές για να διαχειρίζεσαι αποτελεσματικά τα Social Media σου

Για να λειτουργήσει το Social Media Marketing, χρειάζεσαι πρώτα απ’ όλα κοινό. Διαφορετικά, είναι σαν να μιλάς σε έναν τοίχο.

Συνεπώς, ο πρώτος στόχος πρέπει να είναι η ανάπτυξη του κοινού σου και όλα όσα σχεδιάσεις πρέπει να το λάβουν υπόψιν σοβαρά.

Έπειτα, θα χρειαστεί να δημιουργήσεις μια στρατηγική στην οποία, στη συνέχεια, θα βασιστεί το σχέδιό σου. Και για να καταλαβαίνεις αν η στρατηγική και το σχέδιό σου είναι αποτελεσματικά, πρέπει να ορίσεις ορισμένους στόχους που εκπροσωπούν την επιτυχία για την επιχείρησή σου, μέσω των Social Media.

Αλλά πριν πάμε στην φάση της υλοποίησης ας επανέλθουμε στην ερώτηση με την οποία πρέπει να ξεκινήσεις και αφορά το κοινό-στόχο σου:

Ποιό είναι το κοινό το οποίο σε ενδιαφέρει, στο οποίο μπορεί να ανταποκριθεί άμεσα η λύση που προσφέρει η εταιρεία σου;

Μόνο κατανοώντας σε ποιόν απευθύνεσαι μπορείς να αντιμετωπίσεις τα προβλήματά του, να απαντήσεις στις ερωτήσεις του, να καταλάβεις τις ανησυχίες του, να είσαι σχετικός με τα ενδιαφέροντά του και να μπεις στον κόσμο του.

Τώρα αφού όρισες το κοινό σου, πρέπει να βρείς είναι το πως θα μπορέσεις να το προσεγγίσεις, συνεπώς η επόμενη ερώτηση είναι:


Σε ποιές πλατφόρμα ή πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων βρίσκεται, ξοδεύει χρόνο και καταναλώνει περιεχόμενο αυτό το κοινό;

Αυτή μπορείς να την απαντήσεις σίγουρα μόνο μετά από λεπτομερή έρευνα και δοκιμές. Παρόλα αυτά ορισμένες κατηγορίες κοινών τείνουν να συσχετίζονται με ορισμένες πλατφόρμες όπως για παράδειγμα:

  • Αν έχεις ένα eshop ένδυσης/υπόδησης, συνήθως τα Facebook & Instagram λειτουργούν άψογα, με το τελευταίο να “ανεβαίνει” όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια, αφού μπορείς να δώσεις περισσότερο οπτικό υλικό με τα προϊόντα σου φορεμένα.
  • Αν η επιχείρησή σου ανήκει στον FMCG κλάδο, οι παραπάνω πλατφόρμες επίσης πιθανά θα ταίριαζαν στο κοινό που απευθύνεσαι, με το Facebook να βοηθά πολύ σε δημοσιεύσεις συνταγών που εμπεριέχουν τα προϊόντα σου.
  • Αν παρέχεις B2B υπηρεσίες, το LinkedIn είναι σίγουρα η πρώτη σε επιλογή πλατφόρμα στην οποία βρίσκεται το κοινό που ψάχνεις, λόγω του επαγγελματικού χαρακτήρα του. 
  • Αν ανήκεις στον κλάδο των Media ή σε ενδιαφέρουν οι επίκαιρες εξελίξεις, δεν γίνεται να λείπεις από το Twitter. Ο “Breaking News” χαρακτήρας του, θα σε βοηθήσει να βρεις το κοινό που ψάχνεις.

Δες τις 8 πιο δημοφιλείς Social Media πλατφόρμες με στατιστικά του 2021 εδώ.

Αφού απαντήσεις λοιπόν στα παραπάνω, ξεκίνα να ενεργείς με τις εξής τακτικές Social Media Marketing:

Όρισε το στυλ έκφρασης του Brand σου

Το προϊόν/υπηρεσία σου καθώς και τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού-στόχου, θα καθορίσουν το στυλ σου.

Φαντάσου το Brand ως άτομο και σκέψου: τι είδους γλώσσα θα χρησιμοποιούσε; Καυστική, αστεία, ελαφριά, σοβαρή; Μήπως θα μιλούσε περισσότερο αργκό, με τεχνικούς χαρακτηρισμούς ή θα επέλεγε μια σοβαρή και σωστά δομημένη γλώσσα;

Ό,τι κι αν διαλέξεις, θα πρέπει να σε ακολουθεί σε όλο το ταξίδι του Brand σου!

Να είσαι συνεπής στις πλατφόρμες Social Media που θα επιλέξεις

Χρειάζεται χρόνος και αφοσίωση για τη δημιουργία ενός ισχυρού Brand στα Social Media.

Το προφίλ της επιχείρησής σου πρέπει να είναι ενοποιημένο και να λειτουργεί σύμφωνα με την ταυτότητα του Brand σου, σε οποιαδήποτε πλατφόρμα κι αν εμφανίζεται.

Μην παραμελείς τις σελίδες σου, χρησιμοποίησε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα δημοσιεύσεων. 

Επίλεξε το είδος του περιεχομένου και τις κατάλληλες θεματικές, με βάση το κοινό σου

Ένα αξιόλογο Brand φροντίζει να παρέχει στο κοινό του ενδιαφέρον υλικό!

Πολύ βασική προϋπόθεση για να ξεκινήσεις ένα πλάνο δημοσιεύσεων είναι να ορίσεις σχετικές και χρήσιμες θεματικές που να εξυπηρετούν τους δικούς σου στόχους, αλλά να προσφέρουν και αξία στο κοινό σου.

Εμείς σου εξασφαλίσαμε κάποια παραδείγματα θεματικών:

1. Αναρτήσεις με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου

Αντί για μια απλή ανάρτηση, σκέψου νέους τρόπους κοινοποίησης φωτογραφιών των προϊόντων σου ώστε να ταιριάζουν απόλυτα με την αισθητική του Brand σου.

Για τις εικόνες που θα χρησιμοποιήσεις, να θυμάσαι ότι οι χρήστες αλληλεπιδρούν περισσότερο με αναρτήσεις που περιλαμβάνουν οπτικό περιεχόμενο. Γι’ αυτό, μην παραλείψεις να προσθέσεις στις δημοσιεύσεις σου infographics, φωτογραφίες και βίντεο.

Όσον αφορά το κείμενο πάνω από τις εικόνες σου, θα πρέπει να περιέχει οπωσδήποτε δύο στοιχεία:

  1. Μια ενδιαφέρουσα πρόταση στην αρχή, που θα “τραβάει το βλέμμα” του κοινού σου, ώστε να μείνει λίγο παραπάνω στη δημοσίευσή σου.
  2. Μια έξυπνη προτροπή στο τέλος, που θα οδηγεί στην ενέργεια που θέλεις να κάνει (επίσκεψη στο eshop σου, εγγραφή στο newsletter σου, τηλεφωνική παραγγελία κλπ).

2. Αναρτήσεις που έχουν γίνει από το ίδιο το κοινό σου

Το UGC (User Generated Content) αφορά περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες και είναι όχι μόνο είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να γεμίσεις το πλάνου σου, αλλά είναι σχεδόν θεμελιώδες για να προσελκύσεις νέο κοινό, να μετατρέψεις το υπάρχον κοινό σε πελάτες και να κάνεις πωλήσεις.

Παραδείγματα τέτοιων αναρτήσεων αποτελούν αναδημοσιεύσεις φωτογραφιών του κοινού σου με τα προϊόντα σου ή ακόμα και θετικές κριτικές για την επιχείρησή σου με υπογραφή του ατόμου.

3. Δελτία Τύπου για ανακοινώσεις της εταιρίας και Case Studies πελατών

Η κοινή χρήση αξιοσημείωτων επιτυχιών της εταιρείας σου ή ενεργειών εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, δείχνει μεγαλύτερη αξιοπιστία για το Brand σου αλλά και μια μεγάλη υπερηφάνεια από μέρους σου.
Μιλώντας για αξιοπιστία, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από τη γνώμη των ήδη υπαρχόντων πελατών σου για την εταιρεία σου.
Μην παραλείψεις να δημοσιεύσεις σχόλια, Facebook και Google κριτικές πελατών για την επιχείρησή σου με μια μικρή παράγραφο ευγνωμοσύνης.
Κάτι τέτοιο, θα σε φέρει πιο κοντά στο υπάρχον κοινό σου αλλά θα δείξει μια θετική στάση και σε όσους σκέφτονται να σε εμπιστευτούν!

4. Αναρτήσεις με άρθρα δικά σου ή τρίτων

Το blogging είναι απίστευτα χρήσιμο, αφού λειτουργεί ως μέθοδος προσέλκυσης κοινού, προσφέροντας κάτι πολύτιμο πριν ζητήσει οτιδήποτε σε αντάλλαγμα.

Εάν η εταιρεία σου διαθέτει Blog, κοινοποίησε τα άρθρα σου στα Social Media της. Έτσι, όχι μόνο θα προσφέρεις περιεχόμενο με μεγαλύτερη αξία αλλά θα αυξήσεις την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σου και, επομένως, την πιθανότητα πωλήσεων.

Το να γράφεις για σημαντικά θέματα που σχετίζονται με το κοινό σου, είτε στο δικό σου blog ή σε άλλα μέσα, αναδεικνύει την επαγγελματική εικόνα και το κύρος της επιχείρησής σου. Στην ουσία αποδεικνύεις την βαθιά γνώση που έχει για το αντικείμενό της και σταδιακά καθιερώνεται σαν μια από της βασικές και αξιόπιστες πηγές γνώσης για την αγορά.

Αν από την άλλη δεν έχεις ξεκινήσει το δικό σου Blog ως επιχείρηση, το να δημοσιεύεις σχετικό περιεχόμενο από άλλους ιστότοπους αυξάνει την πιθανότητα να προσεγγίσεις μεγαλύτερο κοινό, χάρη στο περιεχόμενο που έχουν κάνει εκείνοι. Μπορεί να μην το έχεις γράψει εσύ, αλλά αν είσαι η καλύτερη πηγή κουραρισμένης πληροφορίας και “ανακατεύθυνσης” για τέτοια άρθρα επίσης σου παράγει επιπλέον κύρος και ακολούθους

Απάντησε σε τυχόν σχόλια με προσιτό ύφος και χτίσε διάλογο

Το να απαντάς πάντα στα σχόλια κάτω από τις δημοσιεύσεις σου αποτελεί μια πολύ καλή τακτική για να συνδεθείς με το κοινό σου αλλά και να κερδίζεις ακόμα παραπάνω βλέμματα.

Και αν χρειαστεί να συνομιλήσεις με τους ακολούθους σου, ακολούθησε μια «ανθρώπινη» προσέγγιση. Χρησιμοποίησε το όνομα τους και μην φοβάσαι να κάνεις διάλογο.

Το να μιλάς σαν πραγματικός άνθρωπος με προσωπικότητα θα κάνει το Brand σου πιο ανθρωποκεντρικό. Και αν οι απαντήσεις σου είναι πραγματικά έξυπνες, αυθεντικές και διασκεδαστικές ενδεχομένως να γίνουν και viral. 

Τα Social Media αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της marketing στρατηγικής σου

Όπως καταλαβαίνεις, η ανάπτυξη μιας επιτυχημένης στρατηγικής Social Media Marketing είναι πιθανώς ένα από τα πιο δύσκολα κατορθώματα επειδή χρειάζεται να δαπανήσεις χρόνο, ώστε να δεις πραγματικά αποτελέσματα που ανταποκρίνονται πλήρως στους στόχους σου.

Ωστόσο, αν χρησιμοποιήσεις τις παραπάνω συμβουλές σε συνδυασμό με τα εργαλεία που σου προσφέρουν οι πλατφόρμες, θα αυξήσεις την παραγωγικότητα σου, θα βρεις ποιά από αυτά αποδίδουν στο κοινό σου και θα μπορέσεις ευκολότερα να διαμορφώσεις στην συνέχεια μια ολοκληρωμένη στρατηγική Social Media.

Σε βοήθησε το άρθρο μας; Τότε μείνε συντονισμένος και για τα επόμενα που αφορούν το Social Media Marketing!

Εάν πάλι έχεις αποφασίσει να βουτήξεις στον ωκεανό μιας στρατηγικής Social Media Marketing, αλλά δεν έχεις το χρόνο για τα παραπάνω, επικοινώνησε μαζί μας ώστε να μάθεις πως μπορούμε να σε βοηθήσουμε να πετύχεις τους στόχους σου.

Μην παραλείψεις να εγγραφείς στο newsletter μας για να λαμβάνεις χρήσιμο και ενδιαφέρον περιεχόμενο που αφορά Marketing τακτικές αλλά και υλικό που θα χαρούμε να αναδημοσιεύσεις στη δική σου σελίδα.

Share:

Facebook
LinkedIn

Περιεχόμενα Άρθρου

Σχετικά Άρθρα

Customer Relationship Management (CRM) Συστήματα

Ορισμός, Καλές Πρακτικές και Οφέλη για τις Μικρές Επιχειρήσεις Ως επιχειρηματίες ή στελέχη, ξέρουμε ότι πάντα ψάχνετε τρόπους να βελτιώσετε την επιχείρησή σας και να

“Μετάβαση στην καινοτομική, εξωστρεφή και έξυπνη εξειδίκευση στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας”

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε υφιστάμενες πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρ​ήσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων:από 22/1/2024 έως 22/5/2024 Σκοπός Σκοπός και στόχος

Προκήρυξη Δράσης«Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων»

UPDATE:  Δημοσιεύτηκε η Δράση «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» Ηλεκτρονική Υποβολή Αιτήσεων:18/12/2023 – 29/02/2024 στις 15:00 Σκοπός Η δράση που αναμένεται και

Μόνο ενδιαφέρον περιεχόμενο!

Όπως και εσύ, μισούμε τα spam. Γι’ αυτό σου δίνουμε τον λόγο μας ότι δεν θα σου στέλναμε κάτι που εμείς οι ίδιοι δεν θα το θεωρούσαμε ενδιαφέρον και χρήσιμο. Μια φορά τον μήνα, θα παραλαβάνεις χρήσιμες πηγές και καλές πρακτικές που αφορούν το digital marketing, το e-commerce, το management και πολλά ακόμα ενδιαφέροντα θέματα.