Google Ads VS Facebook Ads: Το μεγάλο ψηφιακό δίλημμα για τις επιχειρήσεις

Αν διαβάζεις αυτό το άρθρο, είναι πιθανό να σκέφτεσαι με ποιόν τρόπο μπορείς να προβάλλεις καλύτερα την επιχείρησή σου online. Σε προηγούμενο άρθρο μας αναλύσαμε την έννοια και τα οφέλη του Digital Marketing, αλλά αναφέραμε και κάποιους από τους βασικούς τύπους ψηφιακής διαφήμισης.

Σε αυτό το άρθρο, θα κάνουμε μια πιο ολοκληρωμένη εισαγωγή σε δύο από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες πληρωμένης διαφήμισης, το Google Ads (πρώην Google Adwords) και το Facebook Ads.

Σκοπός του άρθρου είναι να κατανοήσεις τις ομοιότητες και τις διαφορές των δύο παραπάνω, αλλά και να σε βοηθήσει να έρθεις λίγο πιο κοντά στην απάντηση της ερώτησης «ποιο από αυτά τα κανάλια μπορεί να είναι πιο κατάλληλο για την διαφημιστική προβολή της επιχείρησής μου;».

Βασικές γνώσεις για τα Google Ads και Facebook Ads

Πριν ξεκινήσουμε, αξίζει να σημειωθεί ότι πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν αποτελεσματικά και τις δύο πλατφόρμες που αναφέρουμε, ως μέρος της digital marketing στρατηγικής τους, προκειμένου να επιτύχουν τη μέγιστη προβολή και να στοχεύσουν τους χρήστες σε διαφορετικά στάδια του αγοραστικού ταξιδιού τους.

Τόσο το Facebook όσο και το Google Ads εμπίπτουν στο ευρύτερο marketing της PPC διαφήμισης, όπου ο διαφημιζόμενος πληρώνει για κάθε click (ή χίλιες εμφανίσεις). Επομένως και τα δύο κανάλια απαιτούν μια πληρωμή από εσένα κι αυτό είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να εξετάσεις πριν επιλέξεις να διαφημιστείς σε κάποιο από αυτά.

Έχεις τον διαθέσιμο προϋπολογισμό;

Είναι σχεδόν αδύνατο να προβλέψεις ακριβώς έναν διαφημιστικό προϋπολογισμό, καθώς στην περίπτωση και των δύο καναλιών, ο κατάλληλος διαφημιστικός προϋπολογισμός διαφέρει πολύ ανάλογα με τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείσαι, το κοινό που στοχεύεις και άλλους παράγοντες. Για το λόγο αυτό, ξεκινάς με μια υπόθεση που αφορά τόσο στο budget που θα χρειαστείς όσο και στα αποτελέσματα που θα πρέπει να περιμένεις.

Το Facebook αλλά και η Google διαθέτουν ενσωματωμένα εργαλεία σχεδιασμού για να σε βοηθήσουν να το κάνεις αυτό.

Εμείς διαθέτουμε ένα αλγοριθμικό εργαλείο πρόβλεψης που θα σου φανεί εξαιρετικά χρήσιμο, οπότε αν σε ενδιαφέρει να ξεκινήσεις την ψηφιακή διαφήμιση επικοινώνησε μαζί μας.

Διαφορές και ομοιότητες Google Ads και Facebook Ads

Όπως αντιλαμβάνεσαι από τα παραπάνω, οι δύο πλατφόρμες τοποθετούνται συχνά ως ανταγωνιστές, αλλά από πρακτική άποψη τίποτα δεν θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την πραγματικότητα! Ας δούμε έναν πίνακα με τις ομοιότητες και τις διαφορές τους:

Πρόθεση χρήστηΠαθητική: Οι θεατές μιας διαφήμισης μπορεί να αναζητούν ή να μην αναζητούν ενεργά ένα συγκεκριμένο προϊόν, υπηρεσία ή Brand.Ενεργή: Οι θεατές μιας διαφήμισης αναζητούν ενεργά ένα προϊόν, μια υπηρεσία ή ένα Brand και είναι πιθανό να αγοράσουν.
ΣτόχευσηΟλοκληρωμένη: Δημογραφικά στοιχεία χρήστη, ενδιαφέροντα, γεγονότα ζωής, τοποθεσία και αγοραστικές συμπεριφορές.Περιορισμένη: Δημογραφικά στοιχεία χρήστη. Η στόχευση βασίζεται κυρίως στην πρόθεση αναζήτησης.
Τοποθέτηση διαφημίσεωνFacebook (ροή, δεξιά στην οθόνη, stories, marketplace), Facebook Messenger, Instagram (ροή και stories).Google και συνεργάτες.
Τύποι διαφημίσεωνΕικόνα, Βίντεο, Slideshow, Carousel, Collection.Διαφημίσεις κειμένου, εφαρμογής, αγορών προϊόντων, αποκριτικές διαφημίσεις, διαφημίσεις για κλήσεις.
Προγραμματισμός για προβολή σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες✔️✔️
Δυνατότητα Remarketing✔️✔️
Ευκολία στη χρήσηΠιο φιλική προς τον χρήστη.Λιγότερο φιλική προς τον χρήστη.
Προσδιορισμός και κατανομή Budget ✔️✔️

Και αν νομίζεις ότι τα απτά αποτελέσματα τελειώνουν εδώ, ερχόμαστε να σε διαψεύσουμε. Οι δύο πλατφόρμες «ανταμείβουν» τα Brands που προσφέρουν ποιοτικές και σχετικές διαφημίσεις στο κοινό τους, με καλύτερη προβολή αυτών των διαφημίσεων ή/και φθηνότερη επισκεψιμότητα.

Όπως όμως είναι φυσικό, η δημιουργία διαφημίσεων υψηλής ποιότητας απαιτεί τεχνογνωσία για να διασφαλιστεί ότι προβάλλονται με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο και για:

·        Να φτιάξεις ένα όμορφο δημιουργικό που συνοδεύεται από ένα καλογραμμένο και έξυπνο κείμενο

·        Να μοιράσεις (ή να ανακατανείμεις) αποτελεσματικά τον προϋπολογισμό σου

·        Να εφαρμόσεις επιλεγμένες στρατηγικές ή να επιλέξεις να εφαρμόσεις κάποιες manually

·        Να κάνεις την πιο εύστοχη στόχευση

Επειδή, λοιπόν, πέρα από τις διαφορές στόχευσης, όπως αναφέραμε, η βασική στόχευσή τους μοιάζει αρκετά, έχε κατά νού πως εάν διαφημίζεσαι και στις δύο πλατφόρμες, η απόδοση του κοινού στο ένα κανάλι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ενημέρωση του άλλου και το αντίστροφο.

Το γιγάντιο DEBATE: Google Ads ή Facebook Ads

Δεν θα σου πούμε ανακρίβειες, αν η επιλογή βασίζεται καθαρά στην απόδοση του ποσού επένδυσης που δαπανήθηκε, τότε έχουμε νικητή! Το Google Ads έχει αποδειχθεί πολλάκις, στα χρόνια εμπειρίας μας ως τώρα, ο «μεγάλος βασιλιάς».

Τα πλεονεκτήματά του:

Ως η πιο δημοφιλής και ευρέως χρησιμοποιούμενη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο, η Google θεωρείται ότι είναι ο ηγέτης στη διαδικτυακή διαφήμιση. Σύμφωνα με το Hubspot, καθημερινά γίνονται 5μιση δισεκατομμύρια αναζητήσεις στο Google, με τον όγκο τους να αυξάνεται κατά 10% κάθε χρόνο.

Επιπροσθέτως, η Google προσφέρει στους διαφημιστές πρόσβαση σε ένα πρωτοφανές και απαράμιλλο δυνητικό κοινό χρηστών, οι οποίοι, όπως έχουμε ήδη αναφέρει, αναζητούν ενεργά αγαθά και υπηρεσίες. Με λίγα λόγια η πρόθεση αγοράς, ή έστω η πρόθεση του πελάτη, θεωρείται εγγυημένη.

Τέλος, η Google μπορεί να είναι μια πιο σοφή επιλογή για όσους προσφέρουν υπηρεσίες ή προϊόντα B2Β (για παράδειγμα βιομηχανικά προϊόντα), καθώς καταλαβαίνεις ότι οι χρήστες είναι πιθανότερο να αναζητήσουν αυτό που ψάχνουν, παρά να το βρουν τυχαία.

Η αντίστοιχη αρχή λειτουργεί αντίστροφα όταν πρόκειται για διαφημίσεις στο Facebook:

Στα σενάρια αυθόρμητων αγορών, το Facebook Ads υπερτερεί του Google Ads. Ακόμα κι αν ένας χρήστης δεν αναζητά ενεργά ένα προϊόν στο Google ή δεν έχει αγοραστική πρόθεση, η κατάλληλη στόχευση κοινού και κάποια ελκυστικά διαφημιστικά κείμενα και δημιουργικά, μπορεί να οδηγήσουν σε πώληση.

Το Facebook έχει περαιτέρω πλεονεκτήματα, αφού όπως είπαμε, ενώ έχει μικρότερο κοινό από το Google, η πιθανή προσέγγισή του δεν είναι καθόλου μικρή. Πιο συγκεκριμένα, η πλατφόρμα στο 4ο τρίμηνο του 2021, άγγιξε περίπου τα 2,9  δισεκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες και με τις δυνατότητες στόχευσης κοινού του Facebook να είναι ουκ ολίγες, παρέχει στους διαφημιζόμενους την ευκαιρία να δημιουργήσουν ακόμα πιο στοχευμένα μηνύματα.

Τέλος, το Facebook είναι μια ελαφρώς φθηνότερη πλατφόρμα για διαφήμιση, προσφέροντας συνολικά χαμηλότερα CPC. Σε συγκεκριμένους κλάδους μάλιστα, όπως τα χρηματοοικονομικά και οι ασφάλειες, τα CPC μπορεί να φτάσουν πολύ ψηλά στο Google! Επομένως, η διαφήμιση στο Facebook μπορεί να είναι μια πιο βιώσιμη επιλογή για όσους ξεκινούν τώρα την ψηφιακή προβολή και προώθηση της επιχείρησής τους.

Μην ξεχνάς άλλωστε ότι το Facebook είναι επίσης μια πολύ «οπτική πλατφόρμα», η οποία προσφέρεται για προϊόντα και υπηρεσίες που μπορούν να παρουσιαστούν με αισθητικά ευχάριστο τρόπο (ιδιαίτερα όσον αφορά ευρύτερες κατηγορίες, όπως μόδα, ομορφιά, υγεία και φαγητό). Διάφορες μορφές Facebook διαφήμισης, όπως για παράδειγμα τα carousel ads ή ακόμα και τα stories, επιτρέπουν στους χρήστες να χρησιμοποιούν πολλαπλές εικόνες ή/και βίντεο, για να προβάλλουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.

Η άποψή μας για το τι πρέπει να επιλέξεις (αν πρέπει να επιλέξεις)

Όπως καταλαβαίνεις, για τις περισσότερες επιχειρήσεις το ερώτημα δεν πρέπει να είναι «πρέπει να χρησιμοποιήσω το Google Ads ή το Facebook Ads;» αλλά μάλλον, πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω τα δυνατά σημεία και των δύο διαφημιστικών πλατφορμών για να μεγιστοποιήσω την προβολή και να στοχεύσω χρήστες σε διαφορετικά στάδια του αγοραστικού ταξιδιού τους.

Τα υπάρχοντα επίπεδα αναγνωρισιμότητας του Brand σου, ο κλάδος στον οποίο δραστηριοποιείσαι, το προϊόν/υπηρεσίες που προωθείς, είναι μόνο μερικοί παράγοντες που θα επηρεάσουν την προσέγγισή σου στη διαφήμιση και στις δύο αυτές πλατφόρμες.

Γιατί τελικά, τόσο το Google Ads όσο και το Facebook Ads αποτελούν «ανεκτίμητες» πλατφόρμες για όσους θέλουν να αναπτύξουν ή και να επεκτείνουν την επιχείρησή τους.

Αν ακόμα αναρωτιέσαι για το ποια πλατφόρμα είναι η κατάλληλη επιλογή για την ψηφιακή προβολή και προώθηση της επιχείρησής σου, είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε (και πίστεψέ μας είμαστε αποφασισμένοι να το κάνουμε). Απλώς έλα σε επαφή μαζί μας!

Share:

Facebook
LinkedIn

Περιεχόμενα Άρθρου

Σχετικά Άρθρα

“Μετάβαση στην καινοτομική, εξωστρεφή και έξυπνη εξειδίκευση στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας”

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε υφιστάμενες πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρ​ήσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων:από 22/1/2024 έως 22/5/2024 Σκοπός Σκοπός και στόχος

Προκήρυξη Δράσης«Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων»

UPDATE:  Δημοσιεύτηκε η Δράση «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» Ηλεκτρονική Υποβολή Αιτήσεων:18/12/2023 – 29/02/2024 στις 15:00 Σκοπός Η δράση που αναμένεται και

Μόνο ενδιαφέρον περιεχόμενο!

Όπως και εσύ, μισούμε τα spam. Γι’ αυτό σου δίνουμε τον λόγο μας ότι δεν θα σου στέλναμε κάτι που εμείς οι ίδιοι δεν θα το θεωρούσαμε ενδιαφέρον και χρήσιμο. Μια φορά τον μήνα, θα παραλαβάνεις χρήσιμες πηγές και καλές πρακτικές που αφορούν το digital marketing, το e-commerce, το management και πολλά ακόμα ενδιαφέροντα θέματα.