Εάν υπάρχει ένα πράγμα που μπορούμε να αντιληφθούμε μέσα από το χρονοδιάγραμμα του Content Marketing, είναι ότι το καλό περιεχόμενο περνάει το test της διάρκειας ενός Brand στο top of mind των ακολούθων του.
Τα Guinness World Records είναι πλέον γνωστά σε όλους! Μάλιστα είναι τόσο γνωστά, που πλέον χρησιμοποιούνται σαν έκφραση για να χαρακτηρίσουν την μοναδικότητα και την πρωτιά σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το διάσημο βιβλίο περιέχει πλέον έναν τεράστιο αριθμό γεγονότων, ο οποίος ενημερώνεται κάθε φορά που ένα ρεκόρ σπάει. Ανθρώπινες επιτεύξεις και παράτολμα «θαύματα» της φύσης καταγράφονται κάθε χρόνο, αφού προηγουμένως διαπιστωθεί η γνησιότητά τους.
Όπως μπορείς να φανταστείς, αν υπάρχει το όνομα σου μέσα σε αυτό το βιβλίο είσαι πλέον διάσημος για τις ικανότητες ή/και τα ταλέντα σου!Πως ξεκίνησε όμως μια τέτοια ιδέα και πως το Brand κατάφερε να παραμένει σχετικό στο χρόνο;
Ιστορία του βιβλίου Guinness
Η ιστορία του Guinness Book of World Records ξεκινά στις αρχές της δεκαετίας του 1950 όταν Διευθύνων Σύμβουλος της Ζυθοποιίας Guinness ήταν ο 60 ετών Sir Hugh Beaver.
Ο Sir Beaver βρέθηκε στο Country Wexford με μερικούς από τους φίλους του, σε ένα πάρτι με θέμα το κυνήγι, όταν ξεκίνησε μια συζήτηση μεταξύ τους. Όταν τέθηκε το ερώτημα «ποιο είναι το πιο γρήγορο πτηνό στην Ευρώπη, ο κόκκινος αγριόγαλος ή το γεράκι;» όλα τα μέλη εξέφρασαν την άποψή τους, διαπιστώνοντας τελικά ότι κανένα από τα βιβλία αναφοράς της εποχής δεν περιείχε την απάντηση.
Δεδομένου λοιπόν ότι δεν υπήρχε γραπτή απόδειξη που να δικαιολογεί το επιχείρημά του, ο Sir Beaver κάλεσε τους δίδυμους ερευνητές και δημοσιογράφους Norris και Ross McWhirter να συντάξουν ένα βιβλίο με γεγονότα και αριθμούς για τον κόσμο του 1954.
Σκοπός φυσικά ήταν να αποδείξει τη δική του άποψη!
Οι δίδυμοι αδελφοί εργάστηκαν στο γραφείο του Ludgate House 13μιση εβδομάδες και 90 ώρες για να συντάξουν το βιβλίο, βασισμένοι σε πολλαπλές έρευνες!
Αρχικά, το βιβλίο δόθηκε στους πελάτες της ζυθοποιίας Guinness δωρεάν (όπως έκανε και ο άλλος μεγάλος δάσκαλος του content marketing, John Deere). Η αρχική πρόθεση μάλιστα ήταν να παράσχει σε πάνω από 80.000 βρετανικές και ιρλανδικές παμπ ένα δωρεάν αντίγραφο, το οποίο είχε αδιάβροχο κάλυμμα. Ο ίδιος ο Beaver είχε αποκαλέσει το βιβλίο «προωθητική ενέργεια χωρίς σκοπό κερδοφορίας».
Με την αύξηση όμως του αριθμού των αναγνωστών, το Brand αποφάσισε να δημοσιεύσει επί πληρωμή το πρώτο βιβλίο των παγκόσμιων ρεκόρ Guinness το 1955. Η πρώτη έκδοση 198 σελίδων ξεπέρασε τις προσδοκίες, πουλώντας (στην τιμή 5 σελινίων για κάθε αντίτυπο) πάνω από 50.000 αντίτυπα και ήταν το βιβλίο με τις καλύτερες πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μέχρι τα Χριστούγεννα, κατατάχθηκε στην κορυφή των βρετανικών λιστών με τα Best Sellers!
Το επόμενο έτος το βιβλίο κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ, όπου πωλήθηκαν 70.000 αντίτυπα για 9 σελίνια το αντίτυπο! Η ζήτηση αποδείχθηκε τόσο υψηλή που το βιβλίο πέρασε από τρεις ακόμη εκδόσεις τους επόμενους 12 μήνες.
Οι Norris και Ross McWhirter επιμελήθηκαν το βιβλίο από το 1955 έως τον θάνατο του Ross στις 27 Νοεμβρίου 1975. Ο Norris McWhirter συνέχισε να επεξεργάζεται το Guinness Book of Records έως ότου παρέδωσε τη σύνταξη στον Alan Russell, στις 31 Μαρτίου 1986.
Η Guinness Superlatives Limited άλλαξε το όνομά της σε Guinness Publishing Limited στις 17 Σεπτεμβρίου 1990 και στη συνέχεια σε Guinness World Records Limited την 1η Ιουλίου 1999.
Βρες όλα τα milestones του Guinness Book of World Records εδώ
Το Guinness World Records εκδίδεται σήμερα σε 100 χώρες και 23 γλώσσες. Έχει ακόμη δημιουργήσει τα δικά του παγκόσμια ρεκόρ Guinness! Είναι επίσημα το βιβλίο με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο (πάνω από 100 εκατομμύρια αντίτυπα), αλλά και το πιο πολυκλεμμένο από τις αγγλικές βιβλιοθήκες!
Δες τα πιο δημοφιλή World Records εδώ
Η Guinness World Records σήμερα
Όπως κατάλαβες, οι άνθρωποι πίσω από την Guinness World Records συνήθιζαν να βγάζουν λεφτά από την πώληση βιβλίων. Με την άνοδο του Διαδικτύου όμως ήρθε μια μείωση στις πωλήσεις βιβλίων, αναγκάζοντάς τους να δημιουργήσουν ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο – να μετατραπούν σε διαφημιστική εταιρεία. Ναι… Καλά άκουσες 🙂
Σήμερα πλέον, μετά από το κύρος που έχει αποκτήσει, ένας αυξανόμενος αριθμός καθιερωμένων και μη brands αξιοποιεί την Guinness World Records ως έναν τρόπο για να πιστοποιήσει την υπεροχή των προϊόντων του (ή έστω απλά να κερδίσει λίγο δημοσιότητα).
Η GWR βρίσκεται πλέον στο 66ο έτος της και παρόλο που σε μεγάλο βαθμό δεν παρεκκλίνει από τον αρχικό της σκοπό, έχει αναδιαρθρώσει (αργά μεν αλλά έξυπνα δε) τη στρατηγική της, ώστε με την πάροδο του χρόνου να βρίσκει ολοένα και περισσότερες εμπορικές ευκαιρίες. Γνωστά Brands όπως η Unilever, η Intel, η Yahoo και η DHL έχουν προσπαθήσει πολλές φορές να βάλουν τα ονόματά τους στο βιβλίο Guinness.
Παρόλο που κανένας συμμετέχων δεν κερδίζει χρήματα με τη δημιουργία ενός ρεκόρ, πολλές εταιρείες το χρησιμοποιούν για σκοπούς marketing και διαφήμισης. Αποτελεί, όπως είναι φυσικό, έναν καλό τρόπο για να αποδείξει μια εταιρεία ότι είναι η καλύτερη σε κάτι.
Η διαμόρφωση μιας νέας στρατηγικής της Guinness World Records
Για να προσαρμοστεί το Guinness World Records στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο εκδοτικός κλάδος, όπως η μείωση των πωλήσεων βιβλίων λόγω της ανέλιξης του Διαδικτύου, χρειαζόταν να μεγιστοποιηθεί το δυναμικό των νέων ροών εσόδων και να προωθηθεί η επιχείρηση ως «κάτι περισσότερο από ένα βιβλίο».
Έτσι, η εταιρεία έκανε επανατοποθέτηση του Brand, διαφοροποιώντας τα προϊόντα της!
Η στρατηγική της έσπασε σε 3 κομμάτια:
Τις ενέργειες για την προστασία του τζίρου που προέρχεται από το κύριο βιβλίο:
Η εταιρεία πραγματοποιώντας έρευνα αγοράς στο κοινό-στόχο, διασφαλίζοντας έτσι ότι εξακολουθεί να προσφέρει το «σωστό» περιεχόμενο. Με αυτόν τον τρόπο, καταφέρνει μέχρι και σήμερα να διατηρεί σε υψηλά ποσοστά το τζίρο που προέρχεται από το βιβλίο.
Την παρακολούθηση της ψηφιακής τάσης
Η Guinness World Records “διάβασε” τις τάσεις της αγοράς και προέβλεψε την ανάγκη της ψηφιοποίησης, επεκτείνοντας το βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή και χτίζοντας την διαδικτυακή παρουσία της
Τη διαφοροποίηση
Λανσάροντας νέα προϊόντα και υπηρεσίες, όπως προστασία πνευματικής ιδιοκτησίας, διοργανώσεις events αλλά και συμβουλευτική για την εικόνα των Brands, η εταιρεία βρήκε έναν τρόπο να αποκτά ένα έξτρα εισόδημα από ενέργειες που δεν σχετίζονται με το βιβλίο αυτό καθαυτό.Την τελευταία 5ετία τα μάτια της διοίκησης της Guinness World Records είναι στραμμένα στην δημιουργία περιεχομένου με μορφή βίντεο, με την εταιρεία να ανεβάζει όλο και περισσότερο τους Subscribers στο κανάλι της.
Τα μαθήματα που πρέπει να κρατήσεις από τον Beaver και την Guinness World Records
Η ιδέα του βιβλίου γεννήθηκε από το κενό το οποίο αντιλήφθηκε ο Beaver.
Μια ιδέα μόνη της όμως, δεν «φέρνει την άνοιξη». Η συνολική ενορχήστρωση της με μακροπρόθεσμη προοπτική, όπως η απόφασή του να διανείμει δωρεάν τα πρώτα βιβλία σε ανθρώπους μάλιστα στους οποίους ήταν γνωστός (λόγω της ζυθοποιίας), όπως και αργότερα σε όλες τις pub, φάνηκε εξαιρετικά αποτελεσματική!
Γυρνώντας στο σήμερα, οι άνθρωποι του Guinness World Records δεν έμειναν αδρανείς!
Μπορεί το βιβλίο να έσπασε ταμεία τα προηγούμενα χρόνια και η εταιρεία να είναι γνωστή λόγω αυτού, έχουμε εισέλθει όμως σε μια νέα εποχή – την ψηφιακή.
Η επανατοποθέτηση του Guinness World Records δεν έγινε σε τυχαία χρονική στιγμή και ενώ το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους εξακολουθεί να προέρχεται από το βιβλίο, οι πρόσθετες ενέργειες κρατούν το Brand στο μυαλό των ανθρώπων ακόμα και τόσες δεκαετίες μετά το πρώτο λανσάρισμα.
Αυτό μας οδηγεί στις εξής σκέψεις:
- Tο Content Marketing είναι μια κρίσιμη τακτική ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις. Μέσω αυτού μπορούν να δημιουργήσουν κλίμα εμπιστοσύνης με το κοινό τους, να βελτιώσουν τις μετατροπές τους, να συνδεθούν με τους πελάτες τους αλλά και να προσελκύσουν νέους.
- Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να λαμβάνουν πολύ σοβαρά υπόψη τα γεγονότα και την ταχύτητα με την οποία τρέχουν τα δρώμενα για κάθε κλάδο. Θα πρέπει να αναλύουν την παρούσα κατάσταση καθώς και τις προτιμήσεις του κοινού-στόχου τους καθημερινά, υιοθετώντας νέες τακτικές και διαμορφώνοντας πιο αποτελεσματικές στρατηγικές.
- Ο στρατηγικός, μακροπρόθεσμος προγραμματισμός ωφελεί μια μικρή επιχείρηση, επιτρέποντάς της να έχει μια ενεργή ανάπτυξη, και όχι απλώς να αντιδρά στις συνθήκες της αγοράς.
- Μια επιχείρηση θα πρέπει να έχει ως σκοπό να παραμένει στο Top of Mind του κοινού-στόχου της, επιτρέποντάς το να την ταυτίσει με συγκεκριμένα προϊόντα και κρατώντας το «ζεστό» για τη στιγμή λανσαρίσματος ενός νέου προϊόντος.
- Ο διαρκής φόβος για το άγνωστο δεν έχει θέση στην επιτυχία. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να ρισκάρουν αν έχουν ένα όραμα που τις καθιστά ξεχωριστές. Άλλωστε, όπως λένε οι κινέζοι, «Ένα ταξίδι χιλίων χιλιομέτρων αρχίζει με ένα βήμα»!
Συμβουλή για το τέλος: Ξεκίνα με έναν στόχο για την επιχείρησή σου και σπάσε το προσωπικό σου ρεκόρ για αρχή!
Αν θέλεις να ενημερώνεσαι για νέα άρθρα όπως και αυτό μπορείς να γραφτείς στο newsletter μας και να παραλαμβάνεις χρήσιμο και ενδιαφέρον περιεχόμενο κατευθείαν στο email σου.